Fighter i roadracing

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det någon här som har koll på om det förekommer några fighters i årets roadracing? Ifjol eller i förfjol var det väl någon som gjorde ett bejublat (av oss som gillar fighters i alla fall) framträdande på Sviestad med en SuperDuke och sopade rent i Battle of The Twins bland Duccar och Aprilior?

Mer sånt, tack! :)

Plåta som vann i fjol är sugen på att köra i år igen, det var hans första RR-tävling som han körde. Nu är banan dessutom ombyggd så rakan inte är lika lång så hans största handikapp är reducerat till i år. Dock kommer nog fler snabba hojar i år då racen ingår i BoTT-serien. Kan bli en SuperDuke till också, nya modellen i så fall.

Härom året var dessutom en KTM motard med och körde 125 Junior. Också på LMS där det händer. :)

Plåta som vann i fjol är sugen på att köra i år igen, det var hans första RR-tävling som han körde. Nu är banan dessutom ombyggd så rakan inte är lika lång så hans största handikapp är reducerat till i år. Dock kommer nog fler snabba hojar i år då racen ingår i BoTT-serien. Kan bli en SuperDuke till också, nya modellen i så fall.

Inte hade jag väntat mig att se dig i Fighter-forumet men det kanske var "roadracing" som var nyckelordet? :)

En SuperDuke R borde ju kunna hävda sig rätt bra i BoTT på mindre svenska banor då den ska ha riktigt bra fjädringskomponenter (dyra WP-grejer) även om den saknar lite effekt jämfört med de med RR-inspirerade twinnarna.

Det hade varit kul med en fighter radfyra i Rookie 1000 eller något liknande, på banor med kortare raksträckor borde man kunna hävda sig bra med en fighter eftersom nackdelen i toppart brukar inträda främst på övre sidan av 250 km/h-strecket och det är väl inte så många svenska banor man ligger länge så högt i toppfart?

Men det blir nog dyrare att klota en fighter eftersom man inte har några kåpor som skyddar de dyra delarna.

EDIT: Jag glömde helt bort den Tuono Factory som vann på Daytona för några månader sedan, om jag inte minns helt fel kom ytterligare en Tuono på 3:e plats efter en GSX-R 1000.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage