Fifflad mätare?

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Tjenixen!

Köpte en Suzuki GSX750F -95 från tyskland för ett tag sen. Har nu plockat ned den lite och tittar på hastighetsmätaren. Jag var nästan säker på att dom skruvat ned milen på hojen! Men nu när jag tittar på huset som grejorna sitter i så blir jag tveksam. Det är delad hast/varvmätare och varje del e försluten i en plastbehållare som man sedan satt en plåtring runt som e omöjlig att öppna utan att det syns! Kan dom ha mixtrat på annat vis eller e det troligtvis den riktiga mätarställningen på den? Nån som har erfarenhet från denna eller liknande hojar?

luka skrev:
Tjenixen!

Köpte en Suzuki GSX750F -95 från tyskland för ett tag sen. Har nu plockat ned den lite och tittar på hastighetsmätaren. Jag var nästan säker på att dom skruvat ned milen på hojen! Men nu när jag tittar på huset som grejorna sitter i så blir jag tveksam. Det är delad hast/varvmätare och varje del e försluten i en plastbehållare som man sedan satt en plåtring runt som e omöjlig att öppna utan att det syns! Kan dom ha mixtrat på annat vis eller e det troligtvis den riktiga mätarställningen på den? Nån som har erfarenhet från denna eller liknande hojar?

Istället för att ha blivit tillbakavriden kanske den inte blivit vriden framåt.

Din hoj fyller 10 nästa år och den rundar på tio tusen mil va?
Vad spelar det för roll vad mätaren visar?

Visst förstår jag din fråga, men jag tycker inte att du ska ligga sömnlös pga det.

Chrille skrev:
Din hoj fyller 10 nästa år och den rundar på tio tusen mil va?
Vad spelar det för roll vad mätaren visar?

Visst förstår jag din fråga, men jag tycker inte att du ska ligga sömnlös pga det.

Den e gammal hoj nu ja! Men det har rullar ca 2500 mil enligt mätaren, och jag ligger inte på något sätt sömnlös pg av det! Men jag e bara nyfiken!

luka skrev:
Tjenixen!

Varför behöver den vara tillbakavriden?
Ett sätt är att koppla ur mätaren när man kör ett annat sätt att fiffla är att köpa en ny mätare t. ex.
För den som vill hålla på med sådan skit så finns det mängder av lösningar.

Skicket är det viktigaste inte mätarställningen.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage