Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Efter att ha varit med som åskådare och sett 50 medelålders slipsnissar ge sig på afrikansk dans kan jag konstatera 3 saker:
1) Fy fan vad genomsnittssvensken saknar taktkänsla
2) Fy fan vad "vi" är hämmade.
3) Fy fan vad kul det var att stå vid sidan om och se 50 medelålders slipsnissar, samtliga djupt drabbade av punkt 1 & 2, ge sig på afrikansk dans!![]()
Eller också är det så att genomsnittssvensken inte dansar afrikansk dans särskilt ofta.
Efter att ha varit med som åskådare och sett 50 medelålders slipsnissar ge sig på afrikansk dans kan jag konstatera 3 saker:
1) Fy fan vad genomsnittssvensken saknar taktkänsla
2) Fy fan vad "vi" är hämmade.
3) Fy fan vad kul det var att stå vid sidan om och se 50 medelålders slipsnissar, samtliga djupt drabbade av punkt 1 & 2, ge sig på afrikansk dans!![]()
Jag syftar inte på talang eller teknik.. Jag syftar på det faktum att en sak som utmärker afrikansk dans är just att man skall "ge sig hän".. Man måste alltså kasta av sig hämningar och det är väl just därför afrikansk dans används, istället för bl.a. schottis, när man skall "teambuilda" eller "personlighetsutveckla"...
Det går helt enkelt inte att dansa utan att ta ut svängarna och se ut som en idiot och det är just det som är utmaningen, våga släppa hämningar och se ut som en idiot..
För släppa på hämningarna gör vi bara när vi är packade.
Var jag glad att jag slapp delta?
- Ja, som fan!
Är jag hämmad?
- Ja, som den goda svennebanan jag är så undviker jag att släppa på hämningarna om jag inte är riktigt karatefull vill säga...
För att inte bli för fyrkantig under mina studier på KTH för länge sedan försökte jag väga upp den med lite mer humanistiska aktiviteter. Bla provade jag på afrikansk dans, och det var faktiskt fantastiskt kul.

När jag i min ungdom läste på MIT så gick det inte hem alls och alla tyckte det var bajs![]()
4) fy fan för att du inte filmade skiten och la upp den här.

Kan säkert bero på vilka andra som finns i gruppen och vem som leder det hela. Vi hade inga yllekärringar utan bara öppensinnade studenter i gruppen.![]()

Kakmonstret är ju blå. Inte grå.Är det kakmonstrets stånd som sticker fram nere till höger i bild? "Monster vill borra hippiekaka!!"
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |