Fiddy som går extremt konstigt, hjälp! (film)

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Tja!

Har en mbi som har gått helt okej och fungerat jämt. Den har stått sen tidiga hösten och inte blivit startad för ens nu. Jag försökte starta den men det gick inge vidare, kunde hoppa igång någon sekund ibland. Jag köpte nytt stift och testade med startgas och fick igång den, gick om man höll högt varv men sen när den väl blev varm så gick den hyffsat normalt. Lite blödder och några lätta avgasknallar vid gassläpp.
Den gick att gicka igång som vanligt när den var varm och så, men när den stått ett tag är den omöjlig att starta igen. Har också varit så ibland att den gått lite bättre när man hållt för luftfiltret

Igår ställde jag ventilspelet och idag gjorde jag rent förgasare riktigt ordentligt.

Nu när jag ställt ventilspelet blir det liksom så högt komp på ett ställe så man får pumpa till på kicken ett par gånger sen kicka. Såhär var det från början och det bör vara normalt (?)
Också fixat packning mellan förgasare och insug så den bör inte dra tjuvluft.

Som sagt testat:
- Blåst rent förgasare
- Ställt ventilspel
- Nytt tändstift

FILM
http://www.youtube.com/watch?v=Bqb6EhosIZw

Notera att vid 0.33 håller jag jämn gas men motorn lever sitt eget liv.

Tack på förhand / Jonathan

Last edited:
Kan det verkligen vara så enkelt som att hälla i ny soppa?

Jag har försökt med filmlänken att både lägga in den med och utan youtube taggat och den blir ändå sådär :S

Ja tror den underbara kinafjucken spökar... Den lever ett eget liv om nåt! Slängde på en äkta vm26a på min å efter de så går motorn som den ska å den e snuskigt mycke mer lättstartad...

Ny soppa i hojen gjorde susen. Men den är redigt segstartad, vad kan det bero på egentligen?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra