Fiddy-rapport

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Jimmyretta skrev:
...Men i eftermiddag så kommer rapport ;) med bilder
// J(iddy)
:confused: :confused:
...snacka går ju... fick du ens igång den??
Framskärm? Nummerplatta? Bränsleslang ( :hihi )?

/R(iddy)

Zxr_Green skrev:
Ja!!! Äntligen!!! :pannkyss

Robz skrev:

/R(iddy)
Den går... han kunde sprätta grus i både ettan och tvåan med den!
/M(iddy)

Robz skrev:

/R(iddy)

Hmmm...... jaja lite kort bara, Jiddyn är provkörd, överraskad hur lättstartad den va när man väl upptäckte att det saknades bensinslang och fick det åtgärdat.... ;) framskärm skiter jag i den kommer ändå bara sitta i "vägen " vid stoppisar. Nummerplattan, ja va f-n ska man ha den till den ger ju bara en massa luftmotstånd.

Hela familjen har provkört och godkänt resultatet, gräsmattan blev luftad på köpet= bästa trädgårdsredskapet hitills

Bilder kommer senare

over and out

// J(iddy)

Jag väntar fortfarande på Mavves rapport - men han har väl inte lyckats öppna kartongen än :7peta

BTW - kolla även bakskivans bultdj-ar...
Jimmy har kört sönder sitt gräs, sletet upp bakhjulet o behöver byta grannar... :rofl o jag köper släp i morgon.
Racedäck o det rokkas på racehouse :tummenupp

EDIT: Klistermärken på :död , Nummerplatta på :död - synd att jag delar den med sonen :rolleyes:

Robz skrev:
Jag väntar fortfarande på Mavves rapport - men han har väl inte lyckats öppna kartongen än :7peta

BTW - kolla även bakskivans bultdj-ar...
Jimmy har kört sönder sitt gräs, sletet upp bakhjulet o behöver byta grannar... :rofl o jag köper släp i morgon.
Racedäck o det rokkas på racehouse :tummenupp

EDIT: Klistermärken på :död , Nummerplatta på :död - synd att jag delar den med sonen :rolleyes:
Rapport kommer här:

Efter att ha hämtat Fiddyn hos Jimmyretta och med spänning öppnat kartongen hemma i köket drabbades jag av en stor besvikelse, framhjulet saknade bromsskiva. :(
Kastade mig på telefonen till Robz som toort konstaterade att både hans och Jimmys Fiddysar hade den på vid leverans. Telefonsamtal till leverantören som tyckte det var konstigt men skickade skivan med posten i måndags. Postgången tar ju lite tid så avin till paketet dök inte upp förrän det var "för sent". Jag blev tvungen att åka på CeMAT mässan i Hannover och kom hem, lite tött o sleden, vid 16- tiden idag. Tog avin i handen och tog sedan en rask promenad till utlämningsstället och kvitterade ut mitt lilla paket. Konstaterade att leverantören skickat skivan men glömt bultar. :huvet Fick rota runt en stund i gömmorna och hittade till slut 4 rostfria skruvar som jag kan använda provisoriskt. Har sedan spänt, kollat efterdragit skruvar o bultar på hela Fiddyn, Speciellt kul har det varit att spänna styrlagret som hade glapp som på en gammal. :rolleyes:
Satte fast bränsleslangen med en slangklämma, har justerat gaswiren, kopplingswiren och kollat kedjespänning.

Bensindunken åkte fram och Fiddyn tankades, rullades ut till garaget, tändning on, lite choke på och sedan "kick". Nada... "kick"... nada... "kick, kick, kick"

Brrrrrrrrrrrraaaaaappp.... den gick igång!!

Premiärprovtur runt området i alla växlar och kan konstatera följande:

* 1:an behövs inte, den sparkar igång i tvåan. :yoparty
* Bakdäcket behöver pumpas för det svajar som fan när man jag svänger.
* Jag har ett glapp i vänster gaffelben som oroar, får kolla om benet är kasst för jag har inget glapp i det högra.
* Det låter som om bromsarna ligger till både fram och bak, ska det vara så?
* Kedjan behövs smörjas och justeras lite.
* Ska kolla så att avgassystemet är tätt i skarvarna.

I övrigt så går den bra!!! :lol

M(iddy)

Sedär, nu börjar det hända lite. Låter som samma kvalitet som på våra kina-minimoto. Hoppas ni kommer till racehouse i vinter och stillar den värsta
abstinensen :) Låter kanske töntigt för en del att gunga runt på en liten
innomhusbana, men jag garanterar idel :hihi :hihi :hihi
BILDER...

Gött M(iddy)!!!
Vänsterbenet glappar "lite" på både min o J(iddys) - beroende på att bromsoket sitter där... vi kan jämföra vid tillfälle.
Min är oxå svajjig - skall pumpas, Jimmys är stabiiiil med hårda däck.

Häng på i morgon i saxtorp (sjöarna) - rena Enduro hålan och vi har fått OK från den som arrenderar marken, så länge vi inte kör på "travbanan" :tummenupp

Skulle tro vid 11.00 snåret - medtag bensin o kaffe!!!

/R(iddy)

Robz skrev:
Gött M(iddy)!!!
Vänsterbenet glappar "lite" på både min o J(iddys) - beroende på att bromsoket sitter där... vi kan jämföra vid tillfälle.

Häng på i morgon i saxtorp (sjöarna) - rena Enduro hålan och vi har fått OK från den som arrenderar marken, så länge vi inte kör på "travbanan" :tummenupp

/R(iddy)
Skönt att höra att det inte är min som är exceptionellt skramlig. Vi får kolla o jämföra. Ska ta mig en funderare på det där med Saxtorpssjöarna, det låter som en plan. Behöver dock låna mor o fars bil med dragkrok (man monterar inte krok på en racerbil) och köpa ett sånt där cykelställ att hänga Fiddyn på samt köpa en fotpump. Ajl be back! :yoparty

M(iddy)

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
...och köpa ett sånt där cykelställ att hänga Fiddyn på samt köpa en fotpump. Ajl be back! :yoparty
Jonte Engdahl i Lödde (Center Syd området) har en för 1000 pix som jag funderade på... ett antal på:
www.enduromx.com
åsse...
Maverick_ou812 skrev:
...(man monterar inte krok på en racerbil) ...
Jag funderar dock på ett drag på Imprezan - klart man äger med ett drag på en Ferrari :yoparty

Last edited:
Robz skrev:
Gött M(iddy)!!!

/R(iddy)

hade jag vatt frisk så hade jag fan kommit ut... börjar bli lite rastlös nu efter 2 dyngs sömn....

Robz skrev:
Bjäbb, bjäbb - Ta lite Kovepenin och kom ut i morgon o lär mig high-chair på Fiddyn :näsblod ...du har juh fått sova ut nu :D

vad e kovepenin??? :confused:
jag har inte äns provat highchair på fiddyn... men det får väll bli det snart dådå... :tungan

jag kommer kanske ut till sjöarna och dreglar lite..

tar med junior(2½) så han blir lugn..

11.00 med kaffe :tummenupp

Easy_Mike skrev:
jag kommer kanske ut till sjöarna och dreglar lite..

tar med junior(2½) så han blir lugn..

11.00 med kaffe :tummenupp

o du tror själv på att han blir lugn då?... :lol går det överhuvudtaget att lugna han? :yoparty

Här kommer bilder!!!

så kul man kan ha :rolleyes:
Min son tyckte det va kul iallafall :tummenupp

Bifogat

• Bild 20.jpg
    Bild 20.jpg
    45.3 KB · Visningar: 58
  • Bild 19.jpg
    Bild 19.jpg
    42.2 KB · Visningar: 63
  • Bild 18.jpg
    Bild 18.jpg
    48.3 KB · Visningar: 52
  • Bild 17.jpg
    Bild 17.jpg
    50 KB · Visningar: 56
  • Bild 16.jpg
    Bild 16.jpg
    43.3 KB · Visningar: 61
Min tös tyckte också det var kul!!

Första gången någonsin på hoj men absolut inte sista!!!
Vilken tur att jag köpte en Fiddy, nu blir det åka av!

Bifogat

• Sara Fiddy1.JPG
    Sara Fiddy1.JPG
    113.3 KB · Visningar: 57
  • Sara Fiddy2.JPG
    Sara Fiddy2.JPG
    105.1 KB · Visningar: 50
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...