Fiddy/Midsize i MX-Indoor 9/1-11

sunkan79

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
2012, Husaberg, 300
En liten film från helgens körning i MX-Indoor :tummenupp

[YOUTUBE-ID]w09gN7a1GJU[/YOUTUBE-ID]

jag har aldrig förstått varför fiddys finns när man lika gärna kan köpa en cross som är bättre än fiddys på precis alla punkter? dont get it...

lite som att upfinna hjulet 2 ggr, bara att andra gången va hjulet lite vint..

Sån attityd vi brottas mot varje säsong i vår sport.
Istället för att acceptera sporten så ser sig crossförare som högre stående och ser ner på resten.
Vill du inte köra fiddy? Inga problem du slipper :tummenupp

bara trött på såna kommentarer. Ekonomiskt kanske?

Själv är jag så kass på grus att jag håller mig på gokartbanan, billig racing men precis lika roligt för det :tummenupp

Sån attityd vi brottas mot varje säsong i vår sport.
Istället för att acceptera sporten så ser sig crossförare som högre stående och ser ner på resten.
Vill du inte köra fiddy? Inga problem du slipper :tummenupp

bara trött på såna kommentarer. Ekonomiskt kanske?

jag accepterar sporten, dock förstår jag den inte, på samma sätt som jag inte förstår minimoto tex.
ser inte vitsen bara.

ska dra en seriös fråga då, vad är det med fiddy som lockar dig? :)

jag har aldrig förstått varför fiddys finns när man lika gärna kan köpa en cross som är bättre än fiddys på precis alla punkter? dont get it...

lite som att upfinna hjulet 2 ggr, bara att andra gången va hjulet lite vint..

Det är en annan sport?

Varför finns badminton när det finns tennis typ... :tungan

Alla kanske inte trivs med stora crossar....

Och fiddys funkar mycket bättre på en väldigt liten bana.. Alltså smidigare som inomhussport..

Kör inte fiddy själv men lekt en hel del med polares på grusvägar/skog/asfalt etc... Löjligt kul :)

Fränt att man bara behöver 125cc för att det ska kännas som man glider runt på en värsting enduro typ ktmN

Last edited:
jag accepterar sporten, dock förstår jag den inte, på samma sätt som jag inte förstår minimoto tex.
ser inte vitsen bara.

ska dra en seriös fråga då, vad är det med fiddy som lockar dig? :)

Alla har vi olika intressen och tur är väl det, tänkt om alla runtomkring bara var intresserade av hästsport, hua :död

Bara nyfiken, har du provat en midsize hoj någongång? inte en billig kinahoj för 1000:- utan ett "riktig" märke som tex pitpro, snakepit m.m?

Det är flera som tävlar med mig just nu som har kört cross i många år och tycker det är minst lika roligt.

Cross är skitkul och jag kommer förmodligen i framtiden att köpa mig en storhoj. Men som det är nu så kör och tävlar jag i Fiddy och tycker det är skitroligt och tänker fortsätta med det tills jag tröttnar.

Det hela började väl med att vi inte hade råd att köpa en cross och bara ville ha en liten hoj att leka på. Och som vanligt kan man ju inte hålla någonting på normal nivå utan att det spårar ur :D

Sen är det betydligt billigare att hålla på. kolvkit ca 800:-, växellåda 900:-, däck 300:- osv.

På den vägen är det.

Alla har vi olika intressen och tur är väl det, tänkt om alla runtomkring bara var intresserade av hästsport, hua :död

Bara nyfiken, har du provat en midsize hoj någongång? inte en billig kinahoj för 1000:- utan ett "riktig" märke som tex pitpro, snakepit m.m?

Det är flera som tävlar med mig just nu som har kört cross i många år och tycker det är minst lika roligt.

Cross är skitkul och jag kommer förmodligen i framtiden att köpa mig en storhoj. Men som det är nu så kör och tävlar jag i Fiddy och tycker det är skitroligt och tänker fortsätta med det tills jag tröttnar.

Det hela började väl med att vi inte hade råd att köpa en cross och bara ville ha en liten hoj att leka på. Och som vanligt kan man ju inte hålla någonting på normal nivå utan att det spårar ur :D

Sen är det betydligt billigare att hålla på. kolvkit ca 800:-, växellåda 900:-, däck 300:- osv.

På den vägen är det.
har faktiskt tillochmed ägt en fiddy:tungan en thumpstar (den riktiga med cnc fräst ram osv)
gick jävligt bra faktiskt, vassare kam och rotorkit = gasres 1-2-3.
dock var den inte mycket till skogsfordon och jag ville kunna köra lite närsom utan att behöva åka till banor så det blev en cross istället.

och ja, det är sjukt mycket billigare än cross, fast jag tycker cross är sjukt mycket roligare så det är värt det.
fast det är ju en smaksak.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...