Fickparkera och bränna kopplingen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lustigt. Just nu hör jag lite längre upp på gatan hur någon försöker fickparkera och samtidigt bränner sönder kopplingen på sin bil fullständigt. Inte sällan är det bilister som ser ut som omdömesgilla och försynta som gör så. Jag tycker alltid lika synd om bilen.

Jag gissar på att det är en kvinna.

Inget att göra?

Vad fickparkeraren beträffar så är det just, "inget att göra"! Varför de inte tar en paus när det börjar osa bränt är däremot en gåta. Lite kul tycker jag det är, när man från balkongen ser hur de "känner" sig fram i kontinental stil. Drar inte handbromsen längre, kan jag säga.

Fickparkeringen var ju episk!!!!Hade det varit min bil bakom, eller framför hade jag slitit armarna av personen i fråga, så kan hon ju försöka parkera sen....:rolleyes:

Och så har vi dom som "glasar bromsläggen. Ett utmärkt sätt att göra det på är att hålla på bromsen i en lång nedförsbacke.

Det är väl bara att skaffa ett fordon utan koppling. Voila, inget problem mer.

Du menar ett handikappfordon?

Måste man inte ha recept från doktorn, eller i alla fall ett intyg på att man är kroniskt slut i huvet för att få köpa såna?

Jag parkerade på stan i fredags och väntade på att en polare skulle springa in på bolaget. Under tiden så kom det en gubbe som skulle parkera med fronten mot ett hus, han körde tills det tog stopp, rullade tillbaka en bit och gjorde likadant igen. Sen var han nöjd :D

Jag parkerade på stan i fredags och väntade på att en polare skulle springa in på bolaget. Under tiden så kom det en gubbe som skulle parkera med fronten mot ett hus, han körde tills det tog stopp, rullade tillbaka en bit och gjorde likadant igen. Sen var han nöjd :D

Han kanske var anhängare av P-G Lundmark's filosofi:
"Man kör tills man är framme"

Du menar ett handikappfordon?

Måste man inte ha recept från doktorn, eller i alla fall ett intyg på att man är kroniskt slut i huvet för att få köpa såna?

Kan man inte använda kopplingen utan att sabba den är man väl gravt handikappad. Borde inte vara några bekymmer med intyg. :tummenupp

Attomatlåda borde väl annars räcka, fast det är ju rätt handikappat det med...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti