Fick tillbaks 500:-, det kan du också få...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Skickade ett mail till radiotjänst för ca en månad sen, där jag skrev att jag sålt min teve några månader tidigare. Jag fick inget svar tillbaks och tänkte inte mer på det...

Idag fick jag istället för en inbetalning en utbetalning på ca 500 kronor!

Snacka om maximalt flyt! Skulle skrivit att jag sålde den för ett år sen, undrar om det hade fungerat lika bra... hehe

Nu får vi bara se om dom skickar ut spanare osv... Bor på bottenvångingen, så man lär ju se om det står nån utanför förnstret och glor... hehe...

Gör som jag, få TILLBAKS pengar från radiotjänst!

///// Och till alla moraltanter/gubbtjyvar: Jag tittar aldrig på teve, jobbar på tok för mycket för att hinna med det. I bilen lyssnar jag aldrig på nån statlig kanal, för stereon är snodd... :huvet Så, knip igen gluggen om ni tycker att jag felar. /////

HanneZ skrev:
Så bara de som tycker som dig får skriva i din tråd?
Det där är det senaste balla förstår du, man lägger till att alla moraltanter inet ska säga nåt så framstår man som ultramegafonball.

Har dykt upp i några trådar den senaste tiden, det dödar ju all diskussion effektivt iaf, fast man kan undra varför man lgger in en tråd isf.

För övrigt har jag inga tankar om tv-licens, jag betalar den inte ens.

Zana skrev:
Skickade ett mail till radiotjänst för ca en månad sen, där jag skrev att jag sålt min teve några månader tidigare. Jag fick inget svar tillbaks och tänkte inte mer på det...

Snacka om maximalt flyt! Skulle skrivit att jag sålde den för ett år sen, undrar om det hade fungerat lika bra... hehe

Nu får vi bara se om dom skickar ut spanare osv... Bor på bottenvångingen, så man lär ju se om det står nån utanför förnstret och glor... hehe...

///// Och till alla moraltanter/gubbtjyvar: Jag tittar aldrig på teve, jobbar på tok för mycket för att hinna med det. I bilen lyssnar jag aldrig på nån statlig kanal, för stereon är snodd... :huvet Så, knip igen gluggen om ni tycker att jag felar. /////

Sälj TVn också när du ändå inte använder den så får du ännu mer pengar! :7peta

wima skrev:
Sälj TVn också när du ändå inte använder den så får du ännu mer pengar! :7peta

Kollar ju på hemladdade filmer på den ju...

Än en gång, alla moraliska kakor kan förvisas till nån annan tråd... :D

Silwer: PUSS!

Zana skrev:
Kollar ju på hemladdade filmer på den ju...

Än en gång, alla moraliska kakor kan förvisas till nån annan tråd... :D

Silwer: PUSS!
Det var väl ingen moralkaka? Enbart ett tips till dig att spara mer pengar men du använde ju din tv nu ändå, så det förslaget funkar således inte.

wima skrev:
Det var väl ingen moralkaka? Enbart ett tips till dig att spara mer pengar men du använde ju din tv nu ändå, så det förslaget funkar således inte.

Just så... Men det behöver ju inte radiotjänst veta... :död

Betala inte tv-licens, spar pengarna och handla ny tv för när det behövs. Knäpp ide´att sprida sändningarna fritt i luften och sen jaga folk som har mottagningsutrustning. Undrar hur många länder som har politisk desinformation som man dessutom förväntas betala för... :D

Zana skrev:

Men då ska du fan inte heller få titta på Kulturnyheterna, Bolibompa, Go'kväll...äh fan, tror jag oxå ska säga upp licensen. :huvet

Zana skrev:
...

Bara för att få gnälla på någon som gnäller på att folk gnäller;

Det du gör är omoraliskt :mattias

Det kom en snubbe igår kväll o knackade på hos mig..

-hej jag kommer från radiotjänst i kiruna.
--Jaha hej.
-Jo vi har gjort mätningar hos dig och du har ju en tv, har du precis köpt den?
-- Jasså det gjorde ni, och när gjorde ni detta då?
-Eh..jo.. eh.. förra veckan.
--jaha märkligt, då måste ni ha mätt fel. Här finns ingen tv.
-Eh..jaha?
--Japp så va det med det.
-okey då vet jag, tack.
--hej hej.

Allt detta utspelade sig, när rapports signaturmelodi spelade lite lagom volym från vardagsrummet.

Jag tänker inte betala för ngt jag inte vill ha, tacka vet jag reklamfinansierade kanaler. Och om jag kollar på rapport 2ggr i månaden kan dom fan bjuda på det.

Till saken hör att dom även gjorde detta för 2år sedan, kom o sa att dom hade gjort mätningar hos mig under julen. Var bara det att jag var bortrest ett par veckor under julen, så det var rätt omöjligt...

Fick tillbaka 400 själv, men det var ett satans krångel innan man fick igenom det. Bytte ju bort min TV förra året mot en projje.

Dels är det alltid upptaget på linjen för uppsägning (:rolleyes:) och dels svarar de inte på e-post. Till slut gick det igenom och då krävde jag att de skulle gå på det datumet som jag ursprungligen ville avanmäla mig.

Jag skrev ett brev och sa att jag slängt tvn pga att den var defekt,fick tillbaka över 1000kr men då måste jag nyligen betalat in avgiften med?
gött o va av med skiten iaf :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back