fick släpa hem hojen i 2 km

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Var på väg hem från jobbet när motorn bara dog... startmotorn gick runt och lampor och allt annat fungerade...

Först trodde jag att det var soppan som var slut.. så jag gick med hoj till närmsta mack o fyllde upp.. hjälpte inte :huvet

Nåja.. ringer hem och ber dom komma hämta mig, vi kollade först vad som var fel (eller försökte) och så såg vi att hojen inte gav någon gnista på tändstiftet.. (och sladden)

så jag tänkte.. tändspole eller databox eller whatever har gått... låser hojen och åker hem...

Tar min bil, lastar upp verktygslådan och åker ut igen för att kolla om jag kan hitta felet... lyfter sadlen.. pillar lite på sladdarna så startar hojen!!

wiiiii tänkte jag :banana inga dyra reparationer.. så jag körde hem igen och bad dom köra mig till hojen så att jag kunde köra hem den...

Hojen startar fint och jag testar att köra några meter och allt verkar i sin ordning... så dom kör vidare o lämnar mig.. Jag kör iväg och efter 75 meter så hör jag hur det smäller och den dör... (inga verktyg och kunde inte lyfta upp sadlen osv)

Det sluta med att jag fick släpa hem hojen i över 2 km... :död
snacka om att va slut i hela kroppen nu... och uppförsbacke hela vägen i princip.. tur man har en motard som "bara" väger 150 kilo.. :3freak

hemma såg jag att det bara va en sladd som hade gått av.. :huvet

Men erkänn... den motionen hade annars blivit bortglömd i en låda..

Trist, men som det var väl kul och få lite motion :)

Hoppas att det bara var sladden som spökade så inte reperationerna blir dyra...

AleX skrev:
Men erkänn... den motionen hade annars blivit bortglömd i en låda..
vill jag motionera så går jag till gymmet.. :död

Mr R skrev:
Trist, men som det var väl kul och få lite motion :)

Hoppas att det bara var sladden som spökade så inte reperationerna blir dyra...

Ja... det var bara en sladd till en kontakt som gick av... och den glappa...

så det blir nog inga dyra reparationer :)

ser att du har gått o skaffat dig en 525'a? du får hänga med ut någongång o köra lite med oss.. vi är 3 ktm's som brukar va ute o busa.. :tummenupp

flipm0de skrev:
vill jag motionera så går jag till gymmet.. :död

Ja... det var bara en sladd till en kontakt som gick av... och den glappa...

så det blir nog inga dyra reparationer :)

ser att du har gått o skaffat dig en 525'a? du får hänga med ut någongång o köra lite med oss.. vi är 3 ktm's som brukar va ute o busa.. :tummenupp

Jag följer gärna med, men jag har inte fått min motard än. Skall ringa till Jonte idag och hoppas att han har fått reg.plåt etc så jag kan hämta ut den...

skall bli skojj att köra igen, en hel sommar utan motard :huvet

Mr R skrev:
Jag följer gärna med, men jag har inte fått min motard än. Skall ringa till Jonte idag och hoppas att han har fått reg.plåt etc så jag kan hämta ut den...

skall bli skojj att köra igen, en hel sommar utan motard :huvet
Reg. skylt?!
Vaffan ska du med det till? Du kommer att bli mobbad.
Ingen av dom andra har ju skylt. :näsblod :lol

Som sagt får man försöka se det positiva i det hela.. du kom ju hem så jag kunde hämta min dämpare! hehe.. :banana
Nä, men egentligen tänkte jag bara säga att jag har satt på den nu och den funkar finfint.. fast igår när jag satte på den (i all hast) satte jag den fel.. när jag kom hem från jobbet såg jag att en bit av min bakskärm var smält.. hehe.. :kocko röret satt för nära.. men det var bara att sätta dit det rätt så funkade det!

Anarchist skrev:
Som sagt får man försöka se det positiva i det hela.. du kom ju hem så jag kunde hämta min dämpare! hehe.. :banana
Nä, men egentligen tänkte jag bara säga att jag har satt på den nu och den funkar finfint.. fast igår när jag satte på den (i all hast) satte jag den fel.. när jag kom hem från jobbet såg jag att en bit av min bakskärm var smält.. hehe.. :kocko röret satt för nära.. men det var bara att sätta dit det rätt så funkade det!

haha :) jo hem kommer man alltid...

hur lät den då? blev du av med symaskinen? :hihi

Maverick_ou812 skrev:
Reg. skylt?!

haha... precis..

och har du skylt så får du böter ändå.. :huvet snutjävel..

Maverick_ou812 skrev:
Reg. skylt?!

ÄÄÄ slår vad att din skylt sitter där den skall sitta, längst bak på fordonet :7peta min skall då sitta i hjulhuset viket man får enligt lundapolisen

flipm0de skrev:
haha :) jo hem kommer man alltid...

hur lät den då? blev du av med symaskinen? :hihi

Jodå, nu låter den riktigt fint.. Symaskinen är död en gång för alla! Mohahaha :yoparty

hej jag hoppas att jag kommer ut snart igen då jag rasat motern lite :huvet men har nu skaffat mig alla saker till den och kallaset för sakerna gick på 8900 spänn :kocko sjuka priser men vad gör man nu skall bara toppen skickas iväg och få nya ventil styrningar sen hoppas jag komma och köra på ett hjul igen :banana

stiffmaster skrev:
hej jag hoppas att jag kommer ut snart igen då jag rasat motern lite :huvet men har nu skaffat mig alla saker till den och kallaset för sakerna gick på 8900 spänn :kocko sjuka priser men vad gör man nu skall bara toppen skickas iväg och få nya ventil styrningar sen hoppas jag komma och köra på ett hjul igen :banana

Hm är du Thomas systers pojkvän? :va :D

stiffmaster skrev:

ooof! :död

lycka till med meckandet!!!

Du måste ju ha en hoj till den 11'e september iaf! då är det motard körning på sturup raceway!! :banana

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien