Fick precis en chock på försäkringspremien...

Vad blev mig premie på hel helår

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag ringde *BeeP *BeeP* och frågade vad en cbr 600 f av 87an model skulle kosta på mig som är 18 år o haft kk i nästan 2 år..
Just nu betalar jag 6000 på if för denna försäkring.

för att de er lite o gå på så e de högsta belopp på Hel /Hel 50000kr för denna hoj....

Men jag väntade mig det värst.. och trots allt så fick jag en chock som heter duga...

Så nu får ni gissa avd de sa... jag avslöjar det ikväll...

De vill inte ha dig fattar du väl?

Lönt o ha de i ditt namn, ställ dem på din far - det är fullt lagligt. Självrisken höjs bara, ingen skenförsäkring!

Eller ställ dem i mitt namn, jag får asbra premier :rofl

Mavve skrev:
De vill inte ha dig fattar du väl?

Lönt o ha de i ditt namn, ställ dem på din far - det är fullt lagligt. Självrisken höjs bara, ingen skenförsäkring!

Eller ställ dem i mitt namn, jag får asbra premier :rofl
Du har f-n fått "dem" sjukan, han skriver 1 hoj inte fler, hur kan 1 hoj bli dem.
Dessutom kelade du och AleX hela helgen så du visste väl redan svaret.

Skenförsäkring skojar man inte med här, det borde du begripa :kocko

Jag startar trumvirvlen o visar Mavve :arsele :FU

Min försäkring blev UNDER 4000kr Hel/ Helår OCH JAG står som ägare och JAG är försäkringstagaren...

De ni... behöver jag säga att jag e 18 år en gång till :arsele

Bil sport o Mc jag älskar er :kär

AleX skrev:

Min försäkring blev UNDER 4000kr Hel/ Helår OCH JAG står som ägare och JAG är försäkringstagaren...

Låter lite dyrt tycker jag :rolleyes:
Jag skulle aldrig betala mer än 2700:- HEL/HEL, sthlm innanför tullarna :hihi

GSXR1100R skrev:
Du har f-n fått "dem" sjukan, han skriver 1 hoj inte fler, hur kan 1 hoj bli dem.
Dessutom kelade du och AleX hela helgen så du visste väl redan svaret.

Skenförsäkring skojar man inte med här, det borde du begripa :kocko

Fan e d med dig nu då? Du var ju inte med nånstans o vet ingenting om nånting om "oss" - du ska baar va tyst.

Sen är det inte att skenförsäkra om hans pappa står som Ftagare och självrisken blir höjd om alex smäller - det är bolaget som sett till att även alex får köra då....

Du vet inte heller varför vi delade rum - vi behövde ju inte tigga oss till platsen i sthlm ;)

:D du är bara ägd :)
(utan varning)

soppatorsken skrev:
Visst, 4papp är billigt för hel/hel men det är fortfarande hela hojens värde per år typ.

eftersom jag började på 50000kr för den mc o slutar på exakt 3217 kr så e jag ganska nöjd ändå

AleX skrev:

3981:- kanske?

Det är vad jag betalade för hel/hel när jag hade mellanklasskort. Dock har ju bilsport & MC en självrisk för vagnsskada på 10000:- så därför kör jag bara halvförsäkring numer.

Mavve skrev:
Fan e d med dig nu då? Du var ju inte med nånstans o vet ingenting om nånting om "oss" - du ska baar va tyst.

Sen är det inte att skenförsäkra om hans pappa står som Ftagare och självrisken blir höjd om alex smäller - det är bolaget som sett till att även alex får köra då....

Du vet inte heller varför vi delade rum - vi behövde ju inte tigga oss till platsen i sthlm ;)

:D du är bara ägd :)
(utan varning)
Dom flesta känner till att risken är STOR att inte få en enda krona av försäkringsbolaget om man gör som du säger.

Låt er inte luras av Mavves irr inlägg om skenförsäkringar, han snackar bara mumbo-jumbo utan substans.... som vanligt :D

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!