Fick mitt "nya" försäkringsbrev idag..

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
... Och blev glatt överaskad! Hade trott att höjningen på en R1 skulle skjuta i höjden men det blev bara 347:-/år mer hos folksam!! Alltså i runda slängar 28 spänn mer i månaden! :D :D

Nöjd!

... Och blev glatt överaskad! Hade trott att höjningen på en R1 skulle skjuta i höjden men det blev bara 347:-/år mer hos folksam!! Alltså i runda slängar 28 spänn mer i månaden! :D :D

Nöjd!

har också folksam hoppas jag får lika bra...

Nöjd!

realitycheck - 32% i skatt på trafikförsäkringen ger knappast 347kr/år för en R1...

Jag fick 106sek/år, men eftersom jag kör gammelmoppe så var det ungefär vad jag väntade mig. Låga driftskostnader var trots allt ett av skälen till att jag köpte hojen.

hmm. ..nä he..:tomten
Då ljuger väl mitt försäkringsbrev då, eftersom du vet bäst.

"Tilläggspremie 347:-"
" 778:-/månadsavgift..."

Jag hade 750:-/månad innan...

Ca 1000:- i trafik för en R1 -04?

Vilket bolag har du lurat? :D

Får man fråga vad det står på trafikpremien i dina papper?

Känns som att bolaget måste ha kompenserat dig på nåt sätt.

Jag har ungefär samma premie som dig hel/hel verkar det som och jag har fått en höjning med ca 1000:-.

hmm. ..nä he..:tomten
Då ljuger väl mitt försäkringsbrev då, eftersom du vet bäst.

"Tilläggspremie 347:-"
" 778:-/månadsavgift..."

Jag hade 750:-/månad innan...

Som jag sa - Reality check... 778/mån för en R1 är billigt
Du är betydligt yngre än jag - Hur gammal är du? ,Du bor utanför tätort? , Skenförsäkrar du? är det helförsäkring? är det en SMC försäkring med självrisk på 25000kr?
Ange omständigheterna för annars är det meningslöst att diskutera försäkringar.

Jag fick offert från folksam på betydligt högre belopp och det på en 15år gammal FZR. Trygghansa var betydligt billigare i mitt fall och med 3000kr i självrisk.

Frågan är hur de räknar - 32% i skatt på trafikförsäkringspremien på den tid som är kvar på säsongen skulle kunna bli 347kr...
Hur som helst har du en misstänkt låg premie för din R1 04:a...

Räkna med folksam kommer ta ut statens 32% vilket borde ge dig runt 1000kr per år, i skatt på trafikförsäkringspremien.

Frågan är hur de räknar - 32% i skatt på trafikförsäkringspremien på den tid som är kvar på säsongen skulle kunna bli 347kr...
Skatteökningen ska väl gälla från första juli. Så har man redan betalat in sin försäkring så är det mellanskillanden fram till att premien ska förnyas som man betalar. Betalar man sin premie efter första juli bör det bli fullt pris, t ex om man betalar månad för månad.
Jag betalar årsvis och får inte full premie förens i april nästa år. Men det står på försäkringsbeviset de skickade ut nu vad den nya premien blir. Jag har Bilsport-MC.

Alla blir lurade på höjningen, en kompis till mig kom och berätta att hans höjning var 250 spänn på sin zx10r, men det visade sig att det var för en månad.. så slutpremie blev 3000:-
min höjning på bilen va nästan 1000:- och jag bor i skogen och har 16 skadefria år..

Fick knappt 600 mer om året p.g.a. skatten men så passade de på att höja med 700 för "ökade skadekostnader"... Undrar hur många i klassen ST 2 som krachat under året?.... Slutnotan 9876 hel hel m honda/if... Bra?... tål nog att kollas mot andra bolag nu.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT