Fick min hobbexmoto idag

Twister skrev:
Har du testkört en runda ännu? :va

Nix, inte än. Ska ta det till nåt parkeringshus o dra en repa tänkte jag. Lite för mycket snö ute för att köra ute nu.

Twister skrev:
Fick min också idag o mina hjul snurrar också skittrögt. Ska plocka isär o kolla vad det kan vara.

Bromsoken som inte ligger i linje med skivan garanterat, så var det på min. Hyffsat enkelt och fixa dock.

Twister skrev:
Okej ska kolla upp det, men hur fasen ser man om bensinkranen är på lr inte? Finns ingen märkning nånstans. :va

Vet ej har inte kollat, men det är ju bara och prova :brinnerup

verkar som min bakbroms ligger på hyffsat mkt, går SKITTRÖGT att rulla den, nån sa att det var lätt fixat, hur fixar man det? :)

Jnt skrev:
verkar som min bakbroms ligger på hyffsat mkt, går SKITTRÖGT att rulla den, nån sa att det var lätt fixat, hur fixar man det? :)

Det är garanterat oket som inte är i linje med skiva som sagt, jag skruvade isär allt och tog bort pinnarna som oket är påträtt på. Monterade sen med distanser och riktiga bultar så det kom i linje med skivan. Ta loss kedjan till och börja med sen så kan du snurra hjulet och kolla hur mycket fel det ligger.

Hobbex

Jag fick min mini från Hobbex för typ 2 veckor sedan...kan bara medela att den funkar kanon bra. Lite justeringar i början bara..
Lite svårstartad första gången.
Fick justera bromsarna lite.
Bytte tändstift.

Kan medela att det verkar vara en 16f-modell från Hobbex, det är i vargefall en 47cc cylinder på. :lol
Går riktigt bra.

kan meddela nu att det räcker inte med att kolla på kylflänsarna längre för att avgöra CC på hojen. Jag hade en cylle som skulle vara 47cc men det visade sig vara 39cc när jag mätte upp den.

Ravetrancer skrev:
kan meddela nu att det räcker inte med att kolla på kylflänsarna längre för att avgöra CC på hojen. Jag hade en cylle som skulle vara 47cc men det visade sig vara 39cc när jag mätte upp den.

Hihi......... detta med kina mopparna är ju skit spännande! Man vet aldrig vad man får :D

Ravetrancer skrev:
när det gäller färgen kan jag iaf hålla med om :)

Sant! Lite extra krydda blir det :) Ena gången jag beställde ville jag ha en solid röd fick metallic röd andra gången ville jag också ha en solid röd fick en svart. Får se vad det blir nästa gång :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman