Fick med en annan bak till 660'n??

SM-KRiPPA7 skrev:
Hallo...jo fick med den här när jag köpte min nya 660 men förstå inte riktigt vad den är till för? om jag skulle gissa så tror jag att det är nån läpp till cross stänkan?? så man kan ha lyset under :va är jag på rätt väg eller?

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=90149&stc=1

Den är till för reg-skylten. Bakljuset skall sitta som du har det nu dvs på ovansidan av skärmen... Dra kabeln igenom det dära hålet.

Jag personligen skulle aldrig sätt en sådan på min motard. Sätt reg-skylten i hjulhuset och kör utan "läppen"

Mr R skrev:
Den är till för reg-skylten. Bakljuset skall sitta som du har det nu dvs på ovansidan av skärmen... Dra kabeln igenom det dära hålet.

Jag personligen skulle aldrig sätt en sådan på min motard. Sätt reg-skylten i hjulhuset och kör utan "läppen"
Hur får du fast den i hjulhuset?

Mingves skrev:

Skärpning :fatta!

Jo, du tar en 8 mm borr och borrar två hål genom luftburken sedan borrar du hål i reg-skylten sedan tar du de medföljande skruvarna från reg-skylten tar en 10 mm ledhylsa eller likande samt en skruvkejsel... skruvar, sedan sitter skylten i hjulhuset.

Man blir nog inte stoppad, skylten är välsynlig på 12 meter. Jag har blivit stoppat ett par gånger av polisen och de har aldrig påpekat att skylten sitter i hjulhuset, en polisman tyckte också att det såg bra ut, typ

Mr R skrev:
Skärpning :fatta!

Jo, du tar en 8 mm borr och borrar två hål genom luftburken sedan borrar du hål i reg-skylten sedan tar du de medföljande skruvarna från reg-skylten tar en 10 mm ledhylsa eller likande samt en skruvkejsel... skruvar, sedan sitter skylten i hjulhuset.

Man blir nog inte stoppad, skylten är välsynlig på 12 meter. Jag har blivit stoppat ett par gånger av polisen och de har aldrig påpekat att skylten sitter i hjulhuset, en polisman tyckte också att det såg bra ut, typ
Jo, att man borrar fattar ja. Men vart sätter ni fast blinkersarna? Eller skippar ni dem?

Mingves skrev:
Jo, att man borrar fattar ja. Men vart sätter ni fast blinkersarna? Eller skippar ni dem?

Blinkers?? :va

Kolla noga på den här bilden, så ser du nog hur de är fästa.
Du måste bygga en "bracket". Ta typ en liten aluminiumplatta och borra två hål för infästningen på ramen, och ett för att fästa blinkersrna i.

attachment.php

Mingves skrev:

jag skruva fast den i hjulhuset för 1 vecka sen... jag borra 2 hål och satte dit den med 2 skruvar som redan fanns i hjulhuset, busenkelt! :yoparty

flipm0de skrev:
jag skruva fast den i hjulhuset för 1 vecka sen... jag borra 2 hål och satte dit den med 2 skruvar som redan fanns i hjulhuset, busenkelt! :yoparty
Ja, det e snyggt, får bli ett projekt för sommaren. Just nu sitter den på fulläppen :huvet Men det funkar det med....

Mingves skrev:
Ja, det e snyggt, får bli ett projekt för sommaren. Just nu sitter den på fulläppen :huvet Men det funkar det med....

Ja du! Vem ska du impa på med clean bakända för du ser ju den knappast när du sitter och kör?

ceasar skrev:
Blinkers?? :va

Kolla noga på den här bilden, så ser du nog hur de är fästa.
Du måste bygga en "bracket". Ta typ en liten aluminiumplatta och borra två hål för infästningen på ramen, och ett för att fästa blinkersrna i.

attachment.php

Längst bak på bakramen är det en böjd bit som gör att ramen sitter ihop och håller fast bakskärmen. Däri satte jag fast brickorna.

ceasar skrev:
Så du bryr dig inte om din hoj är ful??

ful? Nej inte direkt utan jag vill att den ska vara funktionsmässig säker, men varför inte ta bort allt och inte köra med vare sig skylt, lyse mm när man ändå håller på eller när man ändå ska vara olaglig?

motardnisse skrev:
ful? Nej inte direkt utan jag vill att den ska vara funktionsmässig säker, men varför inte ta bort allt och inte köra med vare sig skylt, lyse mm när man ändå håller på eller när man ändå ska vara olaglig?

Jag kör utan blinkers, eftersom jag inte använder dom ändå.
Har ingen tuta (onödig vikt :rolleyes: )
Skylten i hjulhuset, är mycket snyggare.
Men lysen är ju bra att ha om man vill synas...

Om polisen vill stoppa mig, har jag antagligen gjort någon trefikförseelse som är mycket värre än att köra med skylten i hjulhuset...

Men alla har ju olika uppfattning om vad som är "bra" och "Rätt"

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...