SilentPlanet
Hatar Gubbar Med Hatt
fick hem kamkedjan
Äntligen har jag fått alla delar till xt och skulle nu börga med att sätta ihop allt.
första problemet blev att kamkedje sträckaren inte klarade av att sträcka ut kedjan fast den va ny och orginal. lite mätningar visade att den är exakt lika lång som den gamla men glappar ej mellan länkarna så vad gör jag nu?
1: kapa kedjan,ska man behöva det när den var orginal
2:bygga på något på kamkedjesträckarn som får den till att nå fram så kedjan sträcks, är på sista hacket nu
hur mycket spel ska det vara på kedjan när den sträcks av kamkedjesträckarn
Äntligen har jag fått alla delar till xt och skulle nu börga med att sätta ihop allt.
första problemet blev att kamkedje sträckaren inte klarade av att sträcka ut kedjan fast den va ny och orginal. lite mätningar visade att den är exakt lika lång som den gamla men glappar ej mellan länkarna så vad gör jag nu?
1: kapa kedjan,ska man behöva det när den var orginal
2:bygga på något på kamkedjesträckarn som får den till att nå fram så kedjan sträcks, är på sista hacket nu
hur mycket spel ska det vara på kedjan när den sträcks av kamkedjesträckarn
Last edited: