Fick Goodstuff horn i söndags?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Efter en inledning av karriären som så smått liknat vår anti-hjälte oFFkeFF's så verkar det ju som Gubbstuffs hoj börjar rulla lite mellan rasen.

Dessutom tyckte jag mig se en förändring hos mannen med en artighetsnivå i körningen som få försiktiga rookies kan mäta sig med. Det såg ut att hetta till rätt ordentligt halvvägs genom rejset med fajter där det inte backades av vår idol. Började hornen titta fram även på denne gentleman?
Hade du fått köra rejset i torrt med den attityden hade det då fanimej inte varit prat på 1,18.

Jag hade jättekul som supporter i den änden av fältet, men saknas det effekt i fältets snyggaste hoj?? Tycker inte om vissa tendenser till effektslakt när du är först ut på rakan men omkörd långt innan det är dax att bromsa.

Är du nöjd förresten? :rolleyes: Grattis iaf.

Last edited:
Ja du. Först vill jag säga att hojen inte rasat eller strulat i helgen utan anledningen till att jag inte körde mer på lördagen var att jag slarvade/gjorde fel när jag mekade med växellådan. :mattias ;)

Angående effekten så är den lite slö, på lördagen var den kass på topp men på söndagen fattades det en del i mellanregistret fast då var toppen bättre. Inget som lite pulande inte kan lösa. Regnet passade mig därför ganska bra.
Är på det hela taget skitnöjd med helgen även om jag förbannar att jag var så sjukt snäll på det första varvet. Hade önskat att jag fått häng på Stellan för jag var snabbare än honom på slutet då det gick riktigt bra. Dessutom har jag upptäckt hur kul det är att köra om! :D
Nu ska det revanscheras på Knutstorp om fem veckor. :mad: :cdevil

Edit: Jag har skrivit en racerapport i min logg på www.roadracing.se om någon är intresserad.

Last edited:
Grusmuff körde fint i regnet :tummenupp Tycker det ser ut som den värsta rädslan för att köra riktig hoj har släppt :)
Blir ju mycket roligare att köra när man har någon att fightas med, eller jaga bakifrån.

Chris Ash skrev:
Japp så sant det, så vurpar klant-Jörgen och Gustav mitt i alltihopa så jag får åka ensamrace denna gången också..... :mad: ;)

Det såg väl rätt stabilt ut för dig med? Funderade bara på två saker när jag såg dig på banan:
-klickar växellådan ibland? Verkade som du växlade upp utan att få i nästa växel vid ett par tillfällen, men det var kanske inbillning?
- Trött i högerhanden eller materialnoja? Tyckte du växlade lite tidigt under senare halvan av rejset?

Annars verkade det lira som det skulle. Nöjd?

Last edited:
Chrille skrev:
Det såg väl rätt stabilt ut för dig med? Funderade bara på saker när jag såg dig på banan:
-klickar växellådan ibland? Verkade som du växlade upp utan att få i nästa växel vid ett par tillfällen, men det var kanske inbillning?
- Trött i högerhanden eller materialnoja? Tyckte du växlade lite tidigt under senare halvan av rejset?

Annars verkade det lira som det skulle. Nöjd?

Ja jag missade nån växel ut på rakan men det var nog bara nån enstaka gång.
Däremot så antar jag att jag växlar för tidigt eftersom du är den typ sjunde personen somm såg rejset som säger det. Fast jag körde iofs på säkerhet när Jörgen och Gustav var borta, såg ingen anledning att ta i max längre då motorn dessutom gick alldeles för varm. Det blev ju SM-pinnar iaf :)

Jag är rätt nöjd med regnkörningen men brutalt missnöjd med torrkörningen. Men jag hade iaf kul i helgen när jag körde och då bryr jag mig inte så mycket om det går dåligt.

Chrille skrev:
Jag hade jättekul som supporter i den änden av fältet, men saknas det effekt i fältets snyggaste hoj??

Japp, fältets snyggaste hoj var det lätt. Kanske helgens, du funderade inte på att ställa den brevid SMCs utställning vid Pitstop?
Om man bara ska se det estetiska så undrar jag lite varför mammas regnkappa var på under racet? Som det fladdrade och hade sig så tappade du säkert ett par km i toppfart.

Victor skrev:
Japp, fältets snyggaste hoj var det lätt. Kanske helgens, du funderade inte på att ställa den brevid SMCs utställning vid Pitstop?
Om man bara ska se det estetiska så undrar jag lite varför mammas regnkappa var på under racet? Som det fladdrade och hade sig så tappade du säkert ett par km i toppfart.
Angående jackan så resonerade jag som såhär. Pillade lite på de syndigt sexiga gummikläder som R2 sålde men ekonomin fick säga sitt och eftersom jag ändå skulle ta flera placeringar i inbrosmningarna ( :rolleyes: ) så föredrog jag att hålla mig varm framför att ha 10 km/h mer på rakan. Vinnaren hade ju också en fin jacka på sig så jagvar i gott sällskap.
Kul att ni tycker hojen ser bra ut!

Det var jättekul att se dig i farten igen i lördags. Du fastnade förresten på några bilder eftersom hojen är så läcker. :tummenupp

Bifogat

• Goodstuff 1.jpg
    Goodstuff 1.jpg
    132.4 KB · Visningar: 71
  • Goodstuff 2.jpg
    Goodstuff 2.jpg
    135.9 KB · Visningar: 58
  • Goodstuff 3.jpg
    Goodstuff 3.jpg
    135.6 KB · Visningar: 54
Penguin skrev:
Det var jättekul att se dig i farten igen i lördags. Du fastnade förresten på några bilder eftersom hojen är så läcker. :tummenupp

Det kan inte påpekas nog många gånger.Factory-looken är asgrym! När man bara ser stillbilderna så kunde det lika gärna varit Nakano som körde!

Edit: En dubbelt så lång Nakano.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back