Fick fingret?

... Den självklara reaktionen blir då att lyfta handen och ge svar.
/Dimman

Hmm, och va f*n tänkte du på då? Med full skyddsutrustning och allt... tsss.

Antingen vinkar man snällt tillbaka för att visa att man står över sådant eller så använder man sina 170 kg muskler mellan benen för att vrålandes meja ner det äckliga mjukisdräkts joggandes fjantskapet i närmsta buske. Det hela bör avslutas med ett riktigt skönt hjälmdunkande när han ligger ner.

"If you tolerate this your children will be next"

Liten fundering kring mc åkandet.
Var som vanligt ute och tog en sväng på kvällskvisten efter att barnen blivit nattade och följande hände:

Åker ut från mitt idylliska villaområde i Västerås, lungt och stilla för att inte störa grannarna eller de sovande barnen.
Kommer ut på huvudled där det alltid råder en livlig trafik dagtid och konstaterat att det inte är några bilar ute alls denna kväll.
Som vanligt åker man och slingrar lite med hojen för att känna på maskinen.
Japp alla bitar på plats!
Känns bra!
Efter ca 2 km känns det som man kan rasta maskinen lite och vrider på rullen.
När jag når strax över laglig fart ser jag en joggare på cykelbanan som ligger 50 m från vägen ser jag killen ge mig fingret rakt utsträckt mot mig.
Den självklara reaktionen blir då att lyfta handen och ge svar.

Instinktivt tittar jag på mätaren och ser: Strax över laglig fart.

Nu till grubblerierna:
-Vad har jag gjort honom?
-Har jag riskerat hans eller någon annans liv?
-Har jag varit olaglig i min framfart?
-Aha jag kanske har bullrat? (orginal ljuddämpare och den är godkänd)

Vad frambringar denna agressivitet?
Inte åker jag ut och pekar finger till honom när han är ute och fiskar. (om han nu gör det?)
-Idiot du kan ju inte fiska med en sååååå stor wobbler!

/Dimman

Han kanske bara hade en helt vanligt dålig dag bara.. Rätt så normalt tycker jag när det gäller en del GUBB jävlar....

Man får helt enkelt leva med att det finns underliga och jävligt konstiga sur fittor till GUBBAR...

Hände mig med för några veckor sedan. Jag hade varit och shopat 2par inlines 1par till mig och 1par till tjejen.

Vi ger oss ut för att testa. Åker på en motions led runt Rocksjön i Jönköping (för gående och cyklar). Tjejen har bara åkt en gång på inlines innan. Så ni kan ju tänka er hur fort det går för henne.

Åker iallfall där och försöker få henne till att böja lite på benen:) .... Rätt som det är så står en gubbe mitt i vägen Tok förbannad med sin fru och säger att sakta ner FÖR I HELVETE det är en cykel och gång bana det här. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ser det ut som att det går så fort frågar jag honom snällt. Han svarar ja inte behöver ni åka här och ta all plats på "VÅRAN" cykel bana säger han...

Får då spelet och frågar vad i helvete är ditt problem. Han har inget svar på de så jag skäller ut fanskapet så mycket jag bara kan, tänkte ett tag kasta ner han i vassen igeämter cyklelbanan då han sa en del saker till min tjej. Bestämmde mig dock för att åka därifrån bara, ågnrar mig dock skulle fan slängt i både honom och hans kärring i vassen...:gnissla

Så alla ni som råkar ut för sådanna här idioter stanna och fråga vad problemmet är, man ångar sig efter åt annars hehe...

Bussar är värst !
Jag är oskyldig!

Men det är faktiskt så att folk tycker att en hoj kör snabbare (än en bil i samma fart) för att det låter mer. (saknar ju dämpning runt motorn).
Har haft en del diskussioner om just det, och det är få som har tänkt på det.

sluta grubbla över folk som bara är negativa över din framfart, för mycket jantelagen och skit i det här landet. sen förstör det bara din egen moment of happiness...däremot var det en schysst (o)medveten handling att morsa på honom. var positiv, now that's the spirit!

:tummenupp

Liten fundering kring mc åkandet.
Var som vanligt ute och tog en sväng på kvällskvisten efter att barnen blivit nattade och följande hände:

Åker ut från mitt idylliska villaområde i Västerås, lungt och stilla för att inte störa grannarna eller de sovande barnen.
Kommer ut på huvudled där det alltid råder en livlig trafik dagtid och konstaterat att det inte är några bilar ute alls denna kväll.
Som vanligt åker man och slingrar lite med hojen för att känna på maskinen.
Japp alla bitar på plats!
Känns bra!
Efter ca 2 km känns det som man kan rasta maskinen lite och vrider på rullen.
När jag når strax över laglig fart ser jag en joggare på cykelbanan som ligger 50 m från vägen ser jag killen ge mig fingret rakt utsträckt mot mig.
Den självklara reaktionen blir då att lyfta handen och ge svar.

Instinktivt tittar jag på mätaren och ser: Strax över laglig fart.

Nu till grubblerierna:
-Vad har jag gjort honom?
-Har jag riskerat hans eller någon annans liv?
-Har jag varit olaglig i min framfart?
-Aha jag kanske har bullrat? (orginal ljuddämpare och den är godkänd)

Vad frambringar denna agressivitet?
Inte åker jag ut och pekar finger till honom när han är ute och fiskar. (om han nu gör det?)
-Idiot du kan ju inte fiska med en sååååå stor wobbler!

/Dimman

Har en granne som varje år lägger vägföreningens pengar på mobila farthinder framför sin tomt och som hipp som happ hoppar ut bakom sin häck som gubben i lådan, vilt viftande polisens "sakta ner"-tecken medan han hötter med näven - oavsett vilken hastighet man faktiskt håller.
Jag stannade en gång och berättade för honom att vägen är en 30-väg och att jag faktiskt när jag kör genom villaområden håller utkik efter barn, hundar och rabiata pensionärer, samt att jag faktiskt fick stopp på bokstavligt talat två meter när han hoppade ut.
Numera ligger jag konstant i tillåtna 30 förbi hans tomt medan jag slalomar mellan farthindren och bränner 4500 varv på räknaren för "det där lilla extra".

Kort och gott: Vissa människor vill irritera sig, och varför då ta ifrån dem deras glädjeämnen i livet?

Fick samma sak utanför Arlanda för 2 veckor sen.
Stog på bomsen och frågade vad fan gubben ville.
I hans ögon hade man kört alldeles för fort... (på en 70 väg ute i skogen)
Efter en vild diskution om hur alla motorcykelåkare aldrig tar någon respekt och kör precis som dom vill åkte jag från platsen riktigt förbannad.

Men testa och stanna nästa gång så du får höra vad tomten hade och klaga på.
IOFS är det väll lätt och bli helt tokig av alla sjuka argument o köra enu fortare därifrån än vad man gjorde på ditvägen.

Kör du buss är du per automatik lika skyldig som trådskaparen ;)

Ja här ligger nog svaret på frågan varför?
Alla har vi formats av idiotioska bilförare, bussförare, gubbar, kärringar, nysvenskar, båtfolket, husvagnsfolket, vägverket, taxibilar ja listan kan göras otroligt lång. (Dessa åsikter ska inte tas som mina egna!!)

Men faktum kvarstår att man får fingret oprovocerat!!?

Jag ska inte säga att jag är guds bästa barn då (kanske) även jag dragit hojen till varvstoppet på 6-ans växel i sverige på vanlig väg.
(Enligt mig säker plats 2-filig motorväg utan trafik)

Men har faen inte slängt fram fingret så oprovocerat.

/Dimman

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...