Fick försäkringen sänkt med 600 pga, dom gjort fel!!!!!!!

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Hej!

Jag fick min årliga faktura från TH igår.. den var på 4700:- halv/helår för min Gixxer1100.. VAD fan tänkte jag, som sett att försäkringen har gått ner till 4067:- på deras kalkulator på hemsidan...

Jag ringde och kollade.. dom hade gjort något fel.. min hoj stod reggad som 114Kw = 155hk.. medans de flesta andra gsxr1100 89 står som 74Kw = 100hk...

Så nu får jag sänkt till 4067:-........

Måste man ha koll på precis allt för att inte bli lurad...??? as! :fatta!

Ska nog se om jag kan få tillbaka mer pengar.. förra året stod den ju också som 114Kw.

/N

EDIT: Jag såg fel.. det var 1000:- i sänkning! Alltså från 4700:- halv/helår till 3667:-

NICE!!!

Nisse977 skrev:
EDIT: Jag såg fel.. det var 1000:- i sänkning! Alltså från 4700:- halv/helår till 3667:-

NICE!!!

Efter att ha jämfört min gamla nia med några nyare hojar,zx9-98 och zx12-00 insåg jag att nåt inte kan stå rätt till eftersom bägge var billigare. Rimligtvis borde det ju vara tvärtom.

Efter några telefonsamtal till TH minskade årspremien för min halvförsäkring med ca3000kr :banana

Ett hett tips...lita inte på ditt försäkringsbolag. :3freak

pw skrev:
Efter att ha jämfört min gamla nia med några nyare hojar,zx9-98 och zx12-00 insåg jag att nåt inte kan stå rätt till eftersom bägge var billigare. Rimligtvis borde det ju vara tvärtom.

Efter några telefonsamtal till TH minskade årspremien för min halvförsäkring med ca3000kr :banana

Ett hett tips...lita inte på ditt försäkringsbolag. :3freak

Nä visst fan är det skummt!!! Man måste ha sten koll på allt.. annars bli man lurad... tragiskt..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park