fick en rolig lapp i rutan på bilen...

Jag är enig med Easy Mike: Vad gnäller folk för? Det var ju en kul lapp och han som la den är säkert snabb med att dela ut dem. Min erfarenhet är snarare tvärtom: Folk behöver/tar för stort utrymme. Det värsta var en Volvo som backade fem gånger för att komma in rätt i ett ledigt utrymme. Det är i sig illa men det blev roligare när det tre minuter senare kom en Jagga och parkerade i det som fortfarande var kvar av den (stora) luckan han hade "parkerat" i. :banana

HönaPower skrev:
Håller med, vad skryter du om det här för?
HATAR folk som inte kan parkera, det är så BASIC!!!! :mad:

(men kul lapp var det)

Själv hatar jag folk som blandar in engelska ord i svenska meningar. Det är så fult.

Får man plats så får man plats, kan jag komma in kan andra komma ut. Om folk inte lämnade så små luckor så skulle problemet vara bortblåst.

Markus skrev:
Får man plats så får man plats, kan jag komma in kan andra komma ut. Om folk inte lämnade så små luckor så skulle problemet vara bortblåst.

Du har ju dock ketting.

I Spanien fickparkerar man inte mha av synen utan med hörseln. De bokstavligen lyssnar efter dunsen när de kör in i omkringvarande bilars stötfångare och föst då kan man fundera på att sakta in lite i backandet. Inparkerad existerar inte som begrepp där, det är bara att knuffa undan bilarna framför och bakom tills man kommer ut. Relativt ovanligt att spanjorer använder handbromsen när de parkerar på plan mark av denna anledning.

hör till saken att jag stod i min ruta..dock långt till höger..
att sedan personen ifråga stod längst till vänster...det är inte mitt problem...han lär väl ställa sig i mitten nästa gång... :D

Där jag bor är rutorna väldigt snålt tilltagna, men om folk kunde lära sig att parkera rakt i dom rutor som finns skulle det underlätta massor, som det är nu så blir tre fyra rutor oanvändbara varje dag för att bilarna brevid står så fuckat.

Nästa gång dom målar rutor kanske dom skulle ta bort två rutor, och göra dom andra större.

Dessutom tror folk här att bilen är en meter längre än vad den egentligen är, dom står alltid en halv billängd ifrån räcket framför bilen, vilket gör att det är ett helvete att ta sig in/ur garagen som är mitt emot.

En av grannarna här ställde ett tag en betonggris på parkeringsrutan utanför sitt garage så att ingen skulle ställa sin bil just där, själv hörde han till skaran som alltid har en meters lucka framför sin bil....

Easy_Mike skrev:
hör till saken att jag stod i min ruta..dock långt till höger..
att sedan personen ifråga stod längst till vänster...det är inte mitt problem...han lär väl ställa sig i mitten nästa gång... :D

Där har vi det, jag brukar åxå parkera mitt i rutan, men är det någon som står så tajt att dom knappast kan komma ut, då ställer jag mig åxå så nära det går, bara backspeglarana går emellan, då är bilen inne. :Bugar
Har haft diskusionen med en riktigt ...&#?..lapplisa som har attitydsproblem..
Det var kul... :lol :rofl :hihi
Skulle jag parkera så nära hennes bil, så skulle jag få ....bulor ??

Jag står i min ruta, om den andra inte kan parkera är det inte mitt problem.
Näsat gång så parkerar dom så andra åxå får plats. :fatta!

Easy_Mike skrev:
undrar om personen ifråga gillade min parkering..
obs..scannade in den så ni får se :D

:rofl måste skriva ut den där å lägga några i bilen

till er andra som gnäller på Easy_Mike :kocko , ni gör verkligen detta forum till en trevlig plats :7peta

thopa skrev:
Själv parkerade jag på fastighetsskötarens egna plats i garaget till byggnaden där jag jobbar. När jag skulle åka hem satt en stor rosa klisterlapp på förarsidans vindruta. Det tog mig 20 min att få loss den. Den satt som gjuten och klistret var helt sjukt hållfast. Nu vet jag bättre och jag ska aldrig mer parkera på fastighetsskötarens plats :mattias

:tummenupp dom har bra lim dom killarna och tjejerna :lol

Easy_Mike skrev:
undrar om personen ifråga gillade min parkering..
obs..scannade in den så ni får se :D

:tummenupp kul grej (har läst hella tråden så jag vet att du stog för mycke till höger och den andre till vänster)
Själv fick jag sätta en sån lapp på en bil i mitt garge bara för att han envisas att ha halva sin bil på min mc ruta :( och nu när yttligare en hoj skulle stå på min ruta vart jag onekligen orolig att karln skulle välta eller repa en av hojarna när han och hans familj kliver ur bilen....jag sa lite fint att han kunna få börja betala hyra på min p-plats då halva hans bil står på den och hans cyckel :lol oj vad tomt de bidde sen :lol

Easy_Mike skrev:
bortgjord?
jag är inte mer pantad än folk som lägger in sin fortkörningsböter..
detta fallet är väl milt..

Håller med! Mer pinsamt för alla som kör för fort och gärna lägger ut snyfthistorien, eller ska vi kalla det för skrythistorien, på forumet.
Jag kan inte heller parkera, därför är det fint med motorcykel för det är nästintill att man kan stå på tvären utan att vara i vägen för någon.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti