Fick Cylindrarna idag

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Tja! Fick tillbaka cylindrarna idag från racing konsult. tänkt någon kanske var intresserad av vad hela kalaset gick på.

om nicasilning 1500:-
Svetsning 500-
Kolv 1100:-
Moms 775:-

Tot: 3875:- plus frakt.

Ibland är det bra att bo på landet. Brevbäraren la paketet på bron. Värde 7900:- :)

Så nu har jag helgen på mig att skruva ihop två hojjar :)

Edit: Blev fel bild första gången
 

Bifogat

  • Cylindrar.JPG
    Cylindrar.JPG
    49.7 KB · Visningar: 167
Last edited:
Den högra är till en Rotax 123 visst? Kan du ta en bild på ditt toplock också? Är topplocket av aluminium eller nån kopparliknande metall?
 
NatoN skrev:
Den högra är till en Rotax 123 visst? Kan du ta en bild på ditt toplock också? Är topplocket av aluminium eller nån kopparliknande metall?

Toppen är i Aluminium tror jag. Den toppen jag har hemma till den är inte så fin, men en bild kan jag ta. Fixar det snart.
 
Edholm skrev:
Toppen är i Aluminium tror jag. Den toppen jag har hemma till den är inte så fin, men en bild kan jag ta. Fixar det snart.

Har inte du en futura? 123 motorn sitter väll på dom vanliga och 122:an på futurorna. fast samma topp är det kanske :)

Här kommer bild.
 

Bifogat

  • Topplock.JPG
    Topplock.JPG
    34.8 KB · Visningar: 92
Hmm.. ditt ser ju ut att vara i aluminium. Nej i Futurorna sitter det Rotax 123, men på RS så sitter det 122. Mitt är i nån kopparliknande metall, kanske högkomp?
 

Bifogat

  • Topplock.jpg
    Topplock.jpg
    127.1 KB · Visningar: 87
va det helt orginal grejer eller va det nå portning eller planing eller nåt annat
kul?
 
NatoN skrev:
Hmm.. ditt ser ju ut att vara i aluminium. Nej i Futurorna sitter det Rotax 123, men på RS så sitter det 122. Mitt är i nån kopparliknande metall, kanske högkomp?

det är högkomp topp du har, ger kanske 1hk extra och bättre kylning pga. koppar
 
Hammet skrev:
det är högkomp topp du har, ger kanske 1hk extra och bättre kylning pga. koppar

Precis va ja trodde. Har sett att addemoto har haft ett högkomp till Af1 förut, som var av koppar. Där stog det just att det ger 2 hk extra och bättre bottenregister.
 
NatoN skrev:
Hmm.. ditt ser ju ut att vara i aluminium. Nej i Futurorna sitter det Rotax 123, men på RS så sitter det 122. Mitt är i nån kopparliknande metall, kanske högkomp?

Har för mig att det var nån som sa att det inte var samma motor på futurorna som på dom vanliga Af1:orna.. Sitter en 123:a på den jag skruvar med nu iaf, och det är en vanlig.
 
Edholm skrev:
Har för mig att det var nån som sa att det inte var samma motor på futurorna som på dom vanliga Af1:orna.. Sitter en 123:a på den jag skruvar med nu iaf, och det är en vanlig.

Nope, det sitter 123or på futurorna. Däremot så har dom 34mm förgasare, till skilnad från de vanliga AF1orna som har 28mm. Det är angivet 34 hk på futura och 32 på de valiga. Rotax 122 kom först när RS Extrema kom, va väl 94 tror jag.
 
NatoN skrev:
Nope, det sitter 123or på futurorna. Däremot så har dom 34mm förgasare, till skilnad från de vanliga AF1orna som har 28mm. Det är angivet 34 hk på futura och 32 på de valiga. Rotax 122 kom först när RS Extrema kom, va väl 94 tror jag.

Skumt, sitter 34mm på denna och det är ingen futura :va :)
 
Edholm skrev:
Skumt, sitter 34mm på denna och det är ingen futura :va :)

Jasså? då kanske nån satt dit en. För jag har iaf för mig att det sitter 28mm på de vanliga AF1 sintesi fram till 89 :va
 
Är den vänstra cylindern fetingstrypt på något sett? Den ser inte ut att kunna andas genom det där sugrörshålet på högersidan?
 
CayLe skrev:
Är den vänstra cylindern fetingstrypt på något sett? Den ser inte ut att kunna andas genom det där sugrörshålet på högersidan?

Själva utblåset går snett neråt. Dedär håler är till för avgasporten.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top