Allramified
Medlem
Tänkte byta MC till våren och har varit ute och provkört en hel del nu i sommar/höst. Väldigt många hojar har uppenbara problem med mappningen. De kan inte hålla jämn gas på låga varv utan att rycka, och det blir lätt ryck vid på/avslag av gasen. Det har ju funnits FI på hojar i minst 15 år, varför är fortfarande många hojar så dåligt implementerade? Särskilt de med RBW får jag en känsla av. De flesta förgasarhojar är ju en fröjd att köra i jämförelse.
Jag har faktiskt aldrig kört en bil med dessa problem, ens på 90-talet när RBW var nytt. Vad är skillnaden? Är MC-knuttar mindre kräsna och nöjer sig med en Firmware ihopkodad på en fikarast hos MC-fabrikanterna?
Man blir ju lätt förvånad när man sätter sig på en modern hoj från 2015 för 100k+ och så rycker det och bluddrar hit och dit när man kör i stan.
Jag har faktiskt aldrig kört en bil med dessa problem, ens på 90-talet när RBW var nytt. Vad är skillnaden? Är MC-knuttar mindre kräsna och nöjer sig med en Firmware ihopkodad på en fikarast hos MC-fabrikanterna?
Man blir ju lätt förvånad när man sätter sig på en modern hoj från 2015 för 100k+ och så rycker det och bluddrar hit och dit när man kör i stan.