FI lampan tänds vid hög fart?

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Jag har en gixxer 1000-R 2003 som går bra.Problemet är att när jag pressar den lite och når ca 170-180 så tänds den förbannade FI lampan.Jag märker inte att hojen tappar i effekt men det är mycket störande. Har vid dessa tillfällen dödat motorn, startat den igen och då är lampan släckt. Finns det någon givare elr någon som spontant har nå tips. Hojen har gått 100 mil,och jag har själv gjort första servicen.Ska lämna in den till huset senare i vår.
Kan detta vara skäl för garantiåttagande? :confused:

Tacksam för kvalitativa svar! :)

Von Vettet skrev:
Jag har en gixxer 1000-R 2003 som går bra.Problemet är att när jag pressar den lite och når ca 170-180 så tänds den förbannade FI lampan.Jag märker inte att hojen tappar i effekt men det är mycket störande. Har vid dessa tillfällen dödat motorn, startat den igen och då är lampan släckt. Finns det någon givare elr någon som spontant har nå tips. Hojen har gått 100 mil,och jag har själv gjort första servicen.Ska lämna in den till huset senare i vår.
Kan detta vara skäl för garantiåttagande? :confused:

Tacksam för kvalitativa svar! :)
Det är ett känt problem på Gixxrarna och beror på någon kontakt under tanken. Det är helt ofarligt. Det finns någon tråd på mekforumet (orkar inte söka) om hur man åtgärdar det med siliconspray eller nåt - tar tydligen bara 5 minuter att åtgärda.

Jag ahr själv råkat ut för det någon enstaka gång men det försvann av sig självt.

Aj aj aj...

Oj, Bingo... Tydligen inte bara Ducati som har lite problem med elektroniken... :7peta
Förmodligen en gästarbetare från Italien som monterat kontakterna på alla Gixxers. :hihi

(I know you know irony)

garanti

:va kanske lämpligt att koppla bort den TRE-koppling som jag satt dit om jag nu ska åberopa garanti? elr....

Von Vettet skrev:
:va kanske lämpligt att koppla bort den TRE-koppling som jag satt dit om jag nu ska åberopa garanti? elr....
Jo, det är nog en bra idé. Felet täcks av garantin.

Ducatiracer: På just den kontakten står det "Made in Italy". Det är den enda det står så på :D

Bingo skrev:

Ducatiracer: På just den kontakten står det "Made in Italy". Det är den enda det står så på :D

Italienarna fixade det med flit för dom tycker inte att japsåkare ska köra snabbare... hojarna klarar det inte :tungan

IO skrev:
Italienarna fixade det med flit för dom tycker inte att japsåkare ska köra snabbare... hojarna klarar det inte :tungan
Hehe, svinhugg går igen märker jag. Och jag som just skrev ärligt om Ducati i smutskastartråden :D

Visste det...

Bingo skrev:

Anade det... :)
Antagligen hade killen druckit grappa i flera dagar också... Typiskt pastamekaniker... :3freak
Själv har jag problem med Showadämparna. Undra var dom tillverkas... :hihi

Bingo skrev:
Hehe, svinhugg går igen märker jag. Och jag som just skrev ärligt om Ducati i smutskastartråden :D

Fattade ju att du skojade och var ironisk i Ducatismutskastartråden (alla gjorde nog inte det). :tummenupp
Men jag kommer aldrig att erkänna att en Gixxer är bra... :tungan

Bingo skrev:

Jepp, det var lite lågt. Men jag tror du vet lika väl som jag att det är med glimten i ögat. Kanske dumt att spamma ner en tråd med denna typ av OT :)

Tjenare.
Sitter själv med en Gixxer 1000-03 och har problem med min F1:lampa också.
Jag vet dock vad det är för fel för min del.
när jag pressar min hoj hårt och det är kallt ute så kärvar porten i mellanröret på avgasröret detta är ett fel Suzuki vet om och enligt Suzuki så äre bara lämna in hojen så byter dom ut mellanröret på garanting jag har bytt ut min avgasports motor en gång pga den hade gått av i ena fästet och nu när jag va ute i Lördags så började lampan lysa igen så jag ringde och kollade upp och efter 2 timmar fick jag svaret att kom in med hojen så byter vi ut mellan röret så det får porten att kärva äre är kallt ute och hojen går riktigt varm.

Hörde inte ett pip om nån glappkontakt under tanken trots jag har kollat igenom ALLT på hoje och med folk på div forum..men det är kanske den som spökar...jag återger bara den infon jag fått.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park