FI lampan tänds under färd?

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
har en gixxer 1000R-03 som rullat 90 mil. Problemet är att Fi lampan tänds när jag tryckt på lite.(150-170) så när jag kört en stund så tänds den och man blir lite konfundersam.Hojen tappar ingen effekt eller beter sig på något konstigt sätt. Jag kör åt sidan stannar,stänger av.startar direkt och lampan har slocknat.Efter en stunds körning så tänds den igen.Vad kan detta bero på?? :( :( :(

det ska iofs funka så att lampan tänds efter en stunds färd, den tror att nåt är fel med insprutningen antar jag, nåt värde blir fel.

Finns det inget uttag eller annat sätt att läsa felkoder på de där hojarna?

När lampan lyser (om den funkar som på en bil tex) så går motorn på en och samma inställning, vilket på en bil gör att den inte klarar avgasprov osv.

den ska ju snart in på service å detta bör ju vara ett garantiåtagande..elr? :va

Men om det fallerar på insprutningen borde den ju tappa i effekt! den svarar lika bra oavsett den är tänd eller ej...samt att den inte är ryckig under tomgång etc. :(

Von Vettet skrev:
den ska ju snart in på service å detta bör ju vara ett garantiåtagande..elr? :va

Men om det fallerar på insprutningen borde den ju tappa i effekt! den svarar lika bra oavsett den är tänd eller ej...samt att den inte är ryckig under tomgång etc. :(

jag är ju inte Suzuki-expert så om ingen vet helt säkert så får du fråga vid service.
På en bil med motsvarande fel så går den ok ändå, men det pytsas på en del extrasoppa hela tiden så den kan gå sämre på vissa varvtal och belastningar helt klart.

Eftersom den gått så kort så skule ju ett fel på insprutning vara en garantigrej, det vore konstigt annars, för det är väl inte du som skruvat på nåt juck nånstans som har med insprutningen att göra?

nä inte ännu!! jag har köpt TRE, men den e inte kopplad ännu!! så jag ber dem fixa detta vid servi :yoparty ce!

Jag hade samma problem med min lill-gixxer.... kändes inte så kul att det strulade innan hojen ens var inkörd!

De läste av felminnet ett par ggr innan de ringde general agenten.... där fick de till svar att det var en box som sitter under sadeln som fick bytas, givetvis på garanti! :tummenupp

Von Vettet skrev:
nä inte ännu!! jag har köpt TRE, men den e inte kopplad ännu!! så jag ber dem fixa detta vid servi :yoparty ce!

Von Vettet skrev:
har en gixxer 1000R-03 som rullat 90 mil. Problemet är att Fi lampan tänds när jag tryckt på lite.(150-170) så när jag kört en stund så tänds den och man blir lite konfundersam.Hojen tappar ingen effekt eller beter sig på något konstigt sätt. Jag kör åt sidan stannar,stänger av.startar direkt och lampan har slocknat.Efter en stunds körning så tänds den igen.Vad kan detta bero på?? :( :( :(

Lampan tänds när du kör fortare än högsta tillåtna hastighet :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...