Bombarn Bitt
Ny medlem
Har precis köpt en Blackbird med lågt miltal som varit pedantskött och är i kanonskick.
Efter ca en vecka blev jag överraskad av ett häftigt regnfall och tog min tillflykt till en mack och beslutade att tanka och vänta ut det värsta regnet.
När jag sedan startade hojen ville inte FI-lampan slockna. Hojen gick precis som den skulle så jag beslutade mig för att åka hem.
Efter en massa googlande hittade jag en tråd gällande BB´s mellan 1999-2000 som gjorde gällande att en kontakt som används under produktion för att kontrollera att all el är rätt dragen förmodligen var boven i dramat.
Den sitter intejpad under kåpan på vänster sida precis framför skjutspinnen.
På de tidigare modellerna ska denna kontakt bestå av 20 kontaktorer varav 19 används och ska lödas ihop i 3 grupper.
På min -06:a är denna kontakt på endast 16 kontaktorer varav 10 används och dessa ska alla lödas ihop tillsammans.
Sagt och gjort, detta har jag gjort och trodde att problemet var löst för lampan har inte tänts sedan dessa men då har jag å andra sidan inte kört i regn.
Men idag tvättade jag cykeln och då började FI-lampan lysa igen.
Har gjort diagnostik men får inga felkoder och har plockat isär, rengjort och fettat in med elfett på alla kontakter under sadeln inklusive ECM´n men lampan lyser ändå.
Är det någon som har några bra idéer?
Efter ca en vecka blev jag överraskad av ett häftigt regnfall och tog min tillflykt till en mack och beslutade att tanka och vänta ut det värsta regnet.
När jag sedan startade hojen ville inte FI-lampan slockna. Hojen gick precis som den skulle så jag beslutade mig för att åka hem.
Efter en massa googlande hittade jag en tråd gällande BB´s mellan 1999-2000 som gjorde gällande att en kontakt som används under produktion för att kontrollera att all el är rätt dragen förmodligen var boven i dramat.
Den sitter intejpad under kåpan på vänster sida precis framför skjutspinnen.
På de tidigare modellerna ska denna kontakt bestå av 20 kontaktorer varav 19 används och ska lödas ihop i 3 grupper.
På min -06:a är denna kontakt på endast 16 kontaktorer varav 10 används och dessa ska alla lödas ihop tillsammans.
Sagt och gjort, detta har jag gjort och trodde att problemet var löst för lampan har inte tänts sedan dessa men då har jag å andra sidan inte kört i regn.
Men idag tvättade jag cykeln och då började FI-lampan lysa igen.
Har gjort diagnostik men får inga felkoder och har plockat isär, rengjort och fettat in med elfett på alla kontakter under sadeln inklusive ECM´n men lampan lyser ändå.
Är det någon som har några bra idéer?