Fi lampan lyste för en stund

mattrixx

Ny medlem
Gick med
15 May 2015
Hoj
Kawa Er6 -07
Har åkt en del idag. Tvättat av hojen nu på kvällen. När jag startade den sen så lyste säkert fi lampan 10 sek, sen slockna den ! Något man behöver vara orolig över ?

Har aldrig sett den lyst så länge .. Er6

FI står för fault indicator? Du kanske har fått vatten i någon kontakt som skapar en felkod

En av de grundläggande ingenjörsreglerna är "If it works - don't fix it!"

Dvs lyser inte lampan igen, var lugn, ingen FI-lampa - inget fel...:tummenupp

Japp, men vill inte att det ska börja krånglas när jag ska ut på långtur imorgon serru ! :hej

Japp, men vill inte att det ska börja krånglas när jag ska ut på långtur imorgon serru ! :hej
Vem vill det?
Men nu är det ju så att hittar systemet inget fel - så lyser inte lampan..
En av förbannelserna hos "intermittenta fel".
Tror ändå att vattnet bidrog till felindindikeringen, så kör du vidare..

FI står för fuel injection.
Jag hade samma problemmed min ninja första gångerna som jag tog ut den för året.
Ibland kunde det försvinna åxå för att sedan komma till baka nästa gång jag körde.
Men det vara bara min batteri som var dåligt. Prova med att ladda upp ditt batteri eller åk ett par riktiga rundor så kommer nog inte felet att återkomma. :tummenupp

Det var en varning för att du höll på att starta motorn utan att köra :fakta

En gång är ingen gång, och vatten och el är aldrig en bra kombo. Min gixxer hade lite hyss för sig, FI-lampan lös i tid och otid. Jag gick igenom varenda kontakt med elektronikrengöring, och vips var felet borta. Nu testade jag aldrig att dränka den i badkaret efter det, men krypströmmar/svaga strömmar rätt väg är både svårhittade, kan ställa till med massor och orsakas av vatten. Låt moppen torka, kör och var glad :mattias

Japanska hojar brukar inte ha spoltäta kontakter så det blir lätt oxid och vatteninträngning vid tvätt. Händer det inte ofta eller varar betydligt längre än 10 sek så är det inget att oroa sig för.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...