Fi-lampan lyser på 929:an

krille_b

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
nej
Jag var ute och åkte igår och plötsligt började den röda varningslampan och FI-symbolen i displayen lysa. Den känns precis som vanligt när man har lite varv, men på tomgång går den inte bra. Ringde honda-verkstaden och han sa att "ventilen" i avgasröret brukade kärva. Jag plockade isär den men den gick lätt, däremot var en av vajrarna helt uppfläkt. Bytte vajern då jag var ganska säker på att det var den som hade kärvat, men problemet kvarstår :mad: .
Finns det någon här som har nåt tips på vad jag mer kan kolla?
Har långhelg och solen skiner så jag är riktigt desperat nu!

/Krille

sitter inte bränslefiltret under tanken ihop med pumpen? :va
apropå vajern kan det inte ha lagrats nån felkod som ligger kvar i systemet och motorn kanske går i nåt "safemode"? inte så insatt hur det funkar ännu...

sitter inte bränslefiltret under tanken ihop med pumpen? :va
apropå vajern kan det inte ha lagrats nån felkod som ligger kvar i systemet och motorn kanske går i nåt "safemode"? inte så insatt hur det funkar ännu...

Ingen aning hur det funkar men man skulle kanske ha provat å nolla felkoden. Får inte heller nån klarhet i det där med felkoderna. Har läst att det ska vara långa och korta blinkningar för koderna. Fast jag har bara ett konstant blinkande med korta blinkningar... Vore ju så mycket enklare om man visste vart man skulle börja leta.

Nu står den på verkstad och dom misstänker att styrboxen är paj :huvet Skulle även få lov att byta tändningslås mm mm isåfall. Nån som har nån idé om vad sånt kan kosta å köpa? Låter ju jäkligt dyrt.

Nu står den på verkstad och dom misstänker att styrboxen är paj :huvet Skulle även få lov att byta tändningslås mm mm isåfall. Nån som har nån idé om vad sånt kan kosta å köpa? Låter ju jäkligt dyrt.

kolla skrotarna..

du behöver igentligen bara styrboxen och sen får dom programmera om boxen och matcha dina nycklar med den boxen..

att lura på dig tändningslås och ny HISS är bortkastade pengar.

kolla ebay och kanske hitta en Yoshimura box till hondan istället

låter svindyrt :( som sagts kolla bike skroten i trollhättan dom är väl ganska stora hoppas det löser sig

Jag ska kika runt efter lite begagnade grejer. Tänkte vänta till måndag först. Han på verkstaden skulle ringa Honda och höra efter. Han hade nämligen aldrig varit med om att styrboxen gått sönder. Är tydligen felkod på map-sensorn, men enligt honom ska det inte vara nåt fel på den.

Tackar för era svar =)

kolla skrotarna..

du behöver igentligen bara styrboxen och sen får dom programmera om boxen och matcha dina nycklar med den boxen..

att lura på dig tändningslås och ny HISS är bortkastade pengar.

kolla ebay och kanske hitta en Yoshimura box till hondan istället

Man behöver 2 nya nycklar däremot, till en ny cdi alltså. kostar typ 250:-/st.

Man behöver 2 nya nycklar däremot, till en ny cdi alltså. kostar typ 250:-/st.

måste man ?

När polarens CDI box la av köpte han bara en bättre brg och sen matchade dom hans nycklar med den nya boxen..den boxen han köpte kom inte med ngr nycklar alls..:va

måste man ?

När polarens CDI box la av köpte han bara en bättre brg och sen matchade dom hans nycklar med den nya boxen..den boxen han köpte kom inte med ngr nycklar alls..:va

Problemet löst! Dom testade med en lånebox men det blev inte bra. Så då bytte dom map-sensorn och det funkade. Gick inte att se att den var trasig när man mätte upp den bara.

krille

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...