fi lampan + ingen kylarfläkt start, gsxr 1000 k3

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Tja skaffade mig en gsxr 1000 k3 igår å märkte inte färrens jag kom hem att fi lampan lös + att kylarfläkten inte ville starta, kommit upp i 105 grader å utan att fläkten startade. Nu e det så att avgasporten e avtagen å ett slipon e på å jag har läst att fi lampan lyser om avgasporten saknas å mcn kan gå in i ett säkerhetsläge. Kan det vara därför fläkten inte snurrar när det blir varmt. Fläkten funkar då jag testade den dock har jag inte hunnit testa om det e nån spänning till fläkten men ser verkligen org ut i sys förutom då att det sitter ett annat slipon utan avgasport. lite fundersam på vad jag bör göra om jag sak kolla termostaten eller tempsensorn(tempen stämmer).

letat rätt länge om just fläkten men hitta inget varken här eller online förutom http://www.bugmanweb.com/gsxr/gsxrindex.html men där så vad jag har förstått så beskriver de hur man gör en workaround bara. ska va org anser jag.

Last edited:
Varför FI lampan lyser borde gå att kolla via felkoden.

Tvivlar på att en så viktig funktion som kylfläkten stängs av pga. avsaknad av avgasport, inte ens Suzukis tekniker kan väl vara så dumma men man vet aldrig. :D

Kolla i manualen hur man kollar felkoder och fläktfunktionen (PM:ar länk till manual).

På 02:an jag hade gick kylfläkten igång vid 106 grader.Så den hoppar nog igång ska du se.Min nuvarande 07:a tror jag den gick igång vid 105-106 grader den med..

Tagit bort avgasporten? Antingen har du köpt en RGV i Gixxerskrud, eller så har du klyvt toppen/tagit bort avgasventilerna? :va Är avgasventilerna borta lär den iaf gå jävligt dåligt! :D
Å du verkar ha provkört den ordenligt om du inte såg att Fi-lampan lös? :rolleyes:

Tackar, mena den däre excva modulen som styr den dära ventilen i org utblåset.
Kanske ska inte dra några förhastade slutsaser om kylfläkten då.... får se när den går äver 105c då. Funderar på att montera org sliponet å excva modulen men såg i manulen att man ska ställa in den elektroniskt när den ska vara stängd å öppen, jobbigt.

danke iaf för manualen. ska se det e nått med "cmp sensorn". får la annars lämna in den på verkstad om jag inte löser det.

har inget kort än så jag provkörde den inte, lät min polare provköra den sen körde han hem den åt mig. visst var jag me å kolla men vi missa la båda lampan + meddelandet. tittade massa på hur motorn lät, gick å hur ramen å sånt var för kåpan hade vart limmad på ett ställe men allt verkade va super tills vi kom hem å såg lampan, suck. aja har tid på mig för att fixa den.

hörde att det kanske räcker att ta ut sensorn å rengöra den då den stått ett tag å det kan ha bildats ett skick av damm/avgas/olja som stör.... ja ja vi får se

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park