FI indikation 1000r

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
har fått FI indikation på min 1000r 02a, har läst mig till att det är insprutningen, men är det ett vanligt fel och är det farligt?
vid något tillfälle startade den inte heller men efter av och på med tändningen så funkar det. några förslag?

blom skrev:
har fått FI indikation på min 1000r 02a, har läst mig till att det är insprutningen, men är det ett vanligt fel och är det farligt?
vid något tillfälle startade den inte heller men efter av och på med tändningen så funkar det. några förslag?
Det är dödsens farligt. Nu är du riktigt illa ute :skrämd

Nä, det är ett känt fel på den generationens gixxrar att lampan tänds ibland utan anledning - alltså utan att det är något fel. Hände bl a på min förra. Kombinationen att lampan lyser och den vill inte starta låter iofs som att något inte står rätt till. Men som jag förstår det så antingen funkar sprutet eller så funkar det inte. Går den bra i övrigt så hade jag inte brytt mig.

Bingo skrev:
Det är dödsens farligt. Nu är du riktigt illa ute :skrämd

Nä, det är ett känt fel på den generationens gixxrar att lampan tänds ibland utan anledning - alltså utan att det är något fel. Hände bl a på min förra. Kombinationen att lampan lyser och den vill inte starta låter iofs som att något inte står rätt till. Men som jag förstår det så antingen funkar sprutet eller så funkar det inte. Går den bra i övrigt så hade jag inte brytt mig.
ja den funkar klockrent i övrigt, går rent osv.. att den inte startat har bara hänt 1 gång..

Läs av felkoderna nästa gång. Lättare att felsöka då.

Gixxrarna får ibland tuppjuck. FI-lampan lyser och startmotorn går knappt runt. Stänger man av den och låter den vila en stund så funkar allt igen någon minut senare.

Hann aldrig felsöka min eftersom felet försvann innan man hann säga "dealer-mode switch".

blom skrev:

Ohh... nu börjas det som en vis man sade :slicka :)

majtii skrev:
Läs av felkoderna nästa gång. Lättare att felsöka då.

Gixxrarna får ibland tuppjuck. FI-lampan lyser och startmotorn går knappt runt. Stänger man av den och låter den vila en stund så funkar allt igen någon minut senare.

Hann aldrig felsöka min eftersom felet försvann innan man hann säga "dealer-mode switch".
det ska jag göra om jag hinner innan jag säger dealer-mode switch :)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år