Fi fan va härligt med motard!

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
I torsdags kväll kom äntligen min efterlängtade nya lilla älskling. En KTM 625 smc -05.
Jag köpte grisen i säcken och blev överraskad åt det positivare hållet.
Går som en dröm gör den och det var ett jäkla mycket bättre drag än jag förväntat mig. Har bara provat 640 innan.
En grymt rolig hoj iaf.
Det enda jag reagerade på som inte var så positivt var att den trycker ur sig lite olja vid cylinderfotspackningen på vänster sida. Inga mängder men det blir fuktigt ganska snabbt.
Ringde försäljaren som hävdar att det inte är någon fara utan bara att köra. De brukar läcka lite sa han. Bara att hålla koll på oljenivån.

Försökte söka på forumet om detta,,men det var ju lönlöst när hela sidan redan håller på att crasha. Någon som kan upplysa mig om detta läckage?

I övrigt kanonnöjd med hojen. Bilder kommer senare.

Mvh Bear
 
2857320 I torsdags kväll kom äntligen min efterlängtade nya lilla älskling. En KTM 625 smc -05.
Jag köpte grisen i säcken och blev överraskad åt det positivare hållet.
Går som en dröm gör den och det var ett jäkla mycket bättre drag än jag förväntat mig. Har bara provat 640 innan.
En grymt rolig hoj iaf.
Det enda jag reagerade på som inte var så positivt var att den trycker ur sig lite olja vid cylinderfotspackningen på vänster sida. Inga mängder men det blir fuktigt ganska snabbt.
Ringde försäljaren som hävdar att det inte är någon fara utan bara att köra. De brukar läcka lite sa han. Bara att hålla koll på oljenivån.

Försökte söka på forumet om detta,,men det var ju lönlöst när hela sidan redan håller på att crasha. Någon som kan upplysa mig om detta läckage?

I övrigt kanonnöjd med hojen. Bilder kommer senare.

Mvh Bear
Kan bli jobbigt med läckaget när det är i cylinderfoten då du tappar kompression i cylindern.. Vilket kan göra att du tappar effekt. Hoppas det inte är nåt allvarligt!
 
NEJ den ska INTE läcka ifrån cylinderfotspackningen. Hörde någonstans att de hade annan packning f.r.o.m 2005 än de äldre. Vet 2 st SXC vars packningar gav upp på deras -05. Däremot brukar en del råka ut för läckage från ventilkåpan på vänstra sidan!
 
Ventilkåpan brukar läcka men cylinderfotspackningen ska Inte läcka.
Hade jag varit du hade jag kollat upp det rätt snabbt iaf.
 
Jag trodde min läckte ur den packningen men det visade sig att det var mitt "uppsamlingskärl" (Ramlösaflaska) som var ett hål i och allt som samlades där rann ut över motorn när jag körde på bakhjulet. :hihi

Grymt kul hoj till lite pengar och lite meck, bra köp! :tummenupp
 
:va Återförsäljare eller inte, det ska väl inte läcka någonstans på en hoj som är som den ska. Jag hade iaf inte tyckt att det vore okey.
 
OK, tack för svaren. Ska kolla upp det idag. Undrar vad det går på att lämna iväg. Har varken tid eller lust att befatta mig med att plocka bort cylindern när man haft hojen i knappt 5 dagar.
Tycker firman jag köpte den på borde kunna stå för kostnaden. Har ingen lust att åka 60mil för att de ska fixa det hos dem.

Så här sser det ut iaf:
 

Bifogat

  • cylinderfoten.JPG
    cylinderfoten.JPG
    72.8 KB · Visningar: 141
Det ska inte läcka av principsak. Jag hade aldrig accepterat att köra runt med läckande cylinderfotspackning. Antingen lämnar du bort det eller gör jobbet själv. Firman du köpte hojen av borde kunna stå för materialkostnaden...jobbet är gjort på ett par timmar.

På bilden ser det ut som den tryckt ur sig glyckol också, håll koll så att den inte läcker in glyckol i motorn...
 
Last edited:


På bilden ser det ut som den tryckt ur sig glyckol också, håll koll så att den inte läcker in glyckol i motorn...
Glykol?Det är inte den gröna packningen mellan block och transkåpa du tittar på?Och som tidigare sagts så är det bättre att försöka göra en deal med firman där du köpt hojjen och fixa det på hemmaplan.Knappast värt att åka 120mil fram och tillbaka för ett par timmars jobb.
 
Vet inte om det är sant men hörde någonstans att det satt en metallpackning på 2004 och äldre och sen gick de över till vanlig packning från 2005. Är det någon som vet om detta stämmer?
 
Glykol?Det är inte den gröna packningen mellan block och transkåpa du tittar på?Och som tidigare sagts så är det bättre att försöka göra en deal med firman där du köpt hojjen och fixa det på hemmaplan.Knappast värt att åka 120mil fram och tillbaka för ett par timmars jobb.

Aha det kan det nog vara, såg ut som glykol i en första anblick.
 
Jag har pratat med firman igen och han gick med på att jag lämnar den på en lokal firma och att jag då får ersättning för utfört arbete.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top