fettofilm..

AndySwe

Newbie
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
ZX9R
Tjena alla hojåkare, jag är bara ute och fiskar lite åsikter.
Håller på med en film med volter och sånt.

Ni kan väl gå in och kolla och kommentera lite vad "vanligt" folk tycker.

www.saltomortalez.com -> Preview -> Uppe i vänster hörn finns det
en teaser man kan ladda ner och kika på.

/Andy

nice nice nice..
någon som har hela filmen?

Riktigt jävla mäktigt! Nu ska jag gå och volta ihjäl mig...

Snygg film också!

Last edited:
Hagster skrev:
Snyggt! Är det någon form av capoira ni håller på med?

Näe, Dom flesta är gymnaster eller "akrobater" vissa har lite capoeira influenser men majoriteten är väl gymnaster som gått och blivit galna helt enkelt!

AndySwe skrev:
Näe, Dom flesta är gymnaster eller "akrobater" vissa har lite capoeira influenser men majoriteten är väl gymnaster som gått och blivit galna helt enkelt!
Grymt!!! :banana

Såg att ni var nere i hamnen o terroriserade mina grannar :tummenupp
Släng gärna ut en post om ni ska leka i stan igen... hade varigt fett o se live :Bugar

[Akryl]*Amid skrev:
Ahh, super-najs!

En kille som du lär veta vem Joe Eigo är då :)
Han är riktigt, riktigt grym också!

Jodå, snackar lite med han ibland.. Han hushåller numera i Berlin.
Ett tag var det snack om att han skulle vara med i filmen tills vi hitta
en ännu fetare "anonym" kille :)

kajlyl -> Det kan vi göra! Det är lite snack om en "liveshow" på konserthuset i
December. Håller dig uppdaterad på det..

NisseJärnet ->
Bor du i stockholm?
Stockholm har massor av urballa Capoeira föreningar. Om du vill ha lite finare eller mer orientalisk stil hade jag provat någon av Wu Shu klubbarna där. Annars har ni flera gymanstik föreningar, tillexempel brommagymnasterna. Jag vet inte hur gymnastikföreningarna där uppe är för att ta in "äldre" folk i sina grupper men det är ju alltid värt att testa..

Själv hoppas jag på att vara först att göra bakåtvolt från tanken till fotpinnarna på hojjen medans den rullar. Vet inte hur jag ska öva på det riktigt bara:)

Last edited:
AndySwe skrev:
Själv hoppas jag på att vara först att göra bakåtvolt från tanken till fotpinnarna på hojjen medans den rullar. Vet inte hur jag ska öva på det riktigt bara:)
Öva med depåstöd plus två polare som håller i styret... sen kanske nån kan sprina med dig i låg fart första gångerna du gör det rullande... :squid

kajlyl skrev:
Öva med depåstöd plus två polare som håller i styret... sen kanske nån kan sprina med dig i låg fart första gångerna du gör det rullande... :squid

Hrmm, jag är lite osäker på det där vad hastigheten plus ett vertikalt hopp gör.
Risken finns ju att man landar bakom hojen känns det som. Det är svårt att göra en bakåtvolt som går rakt upp och inget bakåt. Plus att man måste köra utan hjälm annars blir det för svårt att hinna se var man ska landa..
Men det är helt klart ett roligt projekt!

AndySwe skrev:
Hrmm, jag är lite osäker på det där vad hastigheten plus ett vertikalt hopp gör.
Risken finns ju att man landar bakom hojen känns det som. Det är svårt att göra en bakåtvolt som går rakt upp och inget bakåt. Plus att man måste köra utan hjälm annars blir det för svårt att hinna se var man ska landa..
Men det är helt klart ett roligt projekt!

Hur sjutton undviker man att krossa pungen när man ska öva in något dylikt?
Blir kallsvettig bara jag tänker på det :eek:

Caffe skrev:
Hur sjutton undviker man att krossa pungen när man ska öva in något dylikt?
Blir kallsvettig bara jag tänker på det :eek:

Jag med:) Fast om töser kan lära sig att göra det på en 10cm bom ska jag nog fan klara göra det från en höjd ner till fotpinnar längre ner. Men man får nog tusan vara i sandby läge med händerna och hoppas på det bästa?

Mycket trevligt :) Man blir lite småsugen själv på att studsa runt lite :squid

Såg jag Carl och Tor??
Hmmm, syntes dåligt, var kanske inte ni....

Jaha? hur kommer jag med i filmen då? :D
Jag tänker aldrig i livet göra nån bakåtvolt på nån av mina hojar, det är de för fina till hehe.....

Nää, men såg till nästa gång ni ska latja så hänger jag o kanylen på.

750RR

maverick_750rr skrev:
Såg jag Carl och Tor??
Hmmm, syntes dåligt, var kanske inte ni....

Jaha? hur kommer jag med i filmen då? :D
Jag tänker aldrig i livet göra nån bakåtvolt på nån av mina hojar, det är de för fina till hehe.....

Nää, men såg till nästa gång ni ska latja så hänger jag o kanylen på.

750RR

Du såg inte varken Carl eller Thor :) men dom är mina vänner?
Har ni gått i samma klass eller?

Visst, hojtar även om det kan dröja ett tag innan varmen kommer
tillbaks. Det där med att vara utomhus är ju nästan lika säsongsberoende
som att åka hoj.

Riktigt fett film! Snygg och proffsigt gjord!

Har sett ett antal volter då min granne är tiofaldig svenskmästare i trampolin och ett antal medaljer i Freestyle med vill jag minnas. Brukar vara en del vilda fester hos honom på sommaren och då hans hopp polare får lite innanför västen... Tja... :D

/R

Raid72 skrev:
Riktigt fett film! Snygg och proffsigt gjord!

Har sett ett antal volter då min granne är tiofaldig svenskmästare i trampolin och ett antal medaljer i Freestyle med vill jag minnas. Brukar vara en del vilda fester hos honom på sommaren och då hans hopp polare får lite innanför västen... Tja... :D

/R

Vad heter din granne? Det är inte brödrarna Engelbrektsson? Nils Melkerud? Andreas Nyberg?

Tack för det! Trodde inte att "ikke voltfolk" skulle gilla den.

AndySwe skrev:
Vad heter din granne? Det är inte brödrarna Engelbrektsson? Nils Melkerud? Andreas Nyberg?

Tack för det! Trodde inte att "ikke voltfolk" skulle gilla den.

Nope, han heter Martin (vill inte skriva ut hela namnet här) och har tre bröder. Han påstår sig själv vara pensionerad, svårt att tro när man ser honom... Kommer inte ihåg om det var förra eller för förra SM:et som han vann sist, sen har han lagt av. Kör uppvisningar och kurser mest nu.

Vi har en deal: Han ska lära mig hoppa trampolin och jag ska lära honom att jonglera. Vet inte vilket som är mest hopplöst... Haha.. :1pajas

Det är alltid kul med studs och snurr! ;)

/R

*/ ?>
Nyheter
Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Back