Fetta in skinnställ

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Använder ni Valfett eller kör ni med vanligt läderfett som man kan köpa på MC-firmor?
Jag har hört att valfett ger upp till 73% högre fettmättnad i lädret, kan det stämma?

Hur gör ni när ni fettar in stället, lägger ni det på köksgolvet och smetar på med en svamp eller gör ni som grönlänningarna och tar på er stället och lägger er i ett kar med upphettat valfett i 30 minuter?

Nyfiken!

//Anders.

jag använder sprey som jag köper på maxi. funkar bra, det heter "rainguard all over" de som har gjort det heter "boston". flaskan kostar 40 kr och räcker till 1½ skinställ.

Jag brukar smeta in valfettet över stället.....sen tar jag varmluftspistolen o blåser till allt smällt in i skinnet....resultatet är förbluffande!!!!!!

Undra om valfett hjälper folk som verkar ha fått "valfett på hjärnan" :rolleyes:

Kanske fetta in tangentbordet lite?

UD: det är iofs rätt så lättbearbetat, men du kan ju räkna med längre åtgång på tid.......om du inte har värmepistol, så skulle jag i af testat med ugnen på 225grader i 45 minuter

hehe... varför inte en engångsgrill? man lägger den på marken och hänger stället åvanför. lär ju skapa värme om det var det man behövde... :D

Fett hit och fett dit. kasta bort skinnstället och snurra in er i ett par rullar gladplast, sen är d e bare å åk. :D :D :D

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back