Fett nerlägg

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Hittade den här bilden på fireblade.nu
Den här (glada amatören?) måste väl ändå vara ganska nära gränsen, eller?

Bifogat

• nerlägg.JPG
    nerlägg.JPG
    29.5 KB · Visningar: 929
Backspegeln är ju inte ens i asfalten :D

Ser ut som han / hon missar kurvan o tar igen. Det där är absolut på gränsen o det lär inte gå snabbare än 15km/h.

Riktigt snyggt.Jag siktar på att göra det samma på nästa Bandag på falken,,,,,

Rörken ring, och inte för det går fort, men ingen kör i 15 knyck i den kurvan garanterat, tror inte ens långsamma gruppen klarar den såå sakta.... och inte tror jag att han har kört fel spårval heller(?) klart att det kanske är en liten justering, men man har inte stora marginaler att leka med på den banan, bilden är nog kraftigt zoomad ser ut att vara ett hav av asfalt, 180 graderskurvan som är rakt emot depån .. minst dubbelt opp i hastighet:tummenupp :D

En annan bild inför start och målrakan, och här går det riktigt fort här med för att vara en gocartbana:tummenupp

Bifogat

• multistrada häng gröna 2 (Medium).JPG
    multistrada häng gröna 2 (Medium).JPG
    54.8 KB · Visningar: 412
Last edited:
Då tycker jag nog Galne Dansken ligger närmre gränsen i detta läget. Lämnar man streckade darkies genom halva kurvan så vet man att man är nära gränsen... Tror det är samma "bana".

Bifogat

• GalneDansken.jpg
    GalneDansken.jpg
    38.2 KB · Visningar: 395
Motburkning och ev. en felaktig inställd dämpning. Lägger man sen till ett felaktigt spårval går det nog köra 4-5 ggr snabbare :gnissla

Då tycker jag nog Galne Dansken ligger närmre gränsen i detta läget. Lämnar man streckade darkies genom halva kurvan så vet man att man är nära gränsen... Tror det är samma "bana".

Känns som att det där kommer att sluta inge bra :gnissla

En gixxer har inget sittandes så lågt så man behöver burka så mycket ;) :D

Många skeptiska förståsigpåare här... Ingen av bilderna från Rörken resulterade i vurpa. Killen på första bilden är en av de snabbare på Rörken så helt fel kör han nog inte...

Inte ang bilden.. Men,

en del väljer fel spårval bara för att få ned knät i backen.. lite lustigt, när det går att åka mkt fortare utan knäskrap i många kurvor. knät ska ju komma ner naturligt =)

när jag va på åsen sist, så kunde man åka om folk på yttern, fast de låg i innerspår med knäskrap, jag va inte ens i närheten av att skrapa mitt knä då..

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti