Fett movie

vad menar du med rubriken?
njut av vadå? missade jag nått?
va de en gammal lada han körde elle?

Gammal film från Paris som jag antar la grunden till hela Get Away idén. Kul att se den igen.

låter som den inte orkar varva ur, typ, när han växlar ner och gasar så låter det bättre.

Aha ok, jag hade för mig att det var en porche men där hade jag fel.

http://en.wikipedia.org/wiki/C'%C3%A9tait_un_rendez-vous

:fakta Ferrari 275 GTB
Grymt skön v-12 sång, en klassiker!
Säker?

In promotions, by fans and in various internet discussions, it is often claimed or speculated that the film uses Lelouch's own Ferrari 275 GTB, some other Ferrari type, an Alpine, or even a Le Mans prototype race car (largely believed to be a Matra, which was a successful racer a few years before the filming). Some even boldly state the type or color of the car, despite it never being seen. For the anonymous driver, professional racers of the time like Jacques Laffite, Jacky Ickx or Petar Vranesevic were suspected.

Last edited:
Bara jag som tycker det ser ut att gå på tok för sakta jämfört med ljudet?:confused:

Bara jag som tycker det ser ut att gå på tok för sakta jämfört med ljudet?:confused:

håller med till fullo! ljudet är gött men det verkar inte gå alltför bra...

visst visst, men håll med om att det inte SER UT att gå alltför snabbt. kanske en synvilla eller nåt annat men kan också vara rätt. en ferrari går inte snabbt bara för att det är en ferrari, det beror på vad man gör med den;)

Precis! Det GÅR inte snabbt. Jag (och många andra) hävdar att ljudet är pålagt.

kan du isåfall förklara meningen med:

Nu har jag inte läst hela tråden men
http://www.sporthoj.com/forum/showpo...2&postcount=10

så är du snäll? fattar inte riktigt vad det hade med saken att göra om du nu höll med...:va
Du och en till tyckte att det gick långsamt. Jag länkade till ett tidigare inlägg som innehöll en länk som innehöll bl.a. denna text:
Calculations made by several independent groups showed that the car never exceeded 140 km/h (85 mph). Lelouch himself claimed that the top speed achieved was over 200 km/h, somewhere between 230 km/h and 240 km/h.

Jag hade alltså redan sagt att jag tyckte att det gick långsamt och även länkat till sidor med uppgifter om att andra hade konstaterat samma sak. På samma länk står det också att det spekuleras om att ljudet från en 275GTB är pålagt i efterhand. Förstår du nu varför jag håller med om att det ser ut att gå långsammare än det låter?

Du och en till tyckte att det gick långsamt. Jag länkade till ett tidigare inlägg som innehöll en länk som innehöll bl.a. denna text:
Calculations made by several independent groups showed that the car never exceeded 140 km/h (85 mph). Lelouch himself claimed that the top speed achieved was over 200 km/h, somewhere between 230 km/h and 240 km/h.

Jag hade alltså redan sagt att jag tyckte att det gick långsamt och även länkat till sidor med uppgifter om att andra hade konstaterat samma sak. På samma länk står det också att det spekuleras om att ljudet från en 275GTB är pålagt i efterhand. Förstår du nu varför jag håller med om att det ser ut att gå långsammare än det låter?

aha, nu förstår jag. för det första så såg jag inte inlägget där hastigheten diskuterades och för det andra måste jag ha missuppfattat texten eller något då jag trodde att det stod att bilen verkligen var en ferrari varpå jag trodde att du ville tillrättavisa mig och säga att det visst gick fort då bilen var av sagda modell.

om de nu är en ferrari så har ni ju förklaringen där....
låter mycket men går destå mindre....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...