Fetaste moppefuckot! [Bilder]

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
En liten bekant (14 år) kom och hälsade på med sin bling bling-moped idag.

Känner du nån med en fet tvitaktare som spottar blårök och spelar hiphop (Fronda - Hej alla barn) så tanternas löständer skakar så kom igen med lite bilder.

Här har vi en:
Gilera Runner SP 02
Piaggio LC - motor (ca 90 km/h)
Effektkrök (custommade crome)
MP3-Stereo, 5.1-ljudsystem (2st skrikare, 2 mellanregister 1 st. 8"-bas, 250W-slutsteg.)
Ferriariröd och silverbasmed flakes lack. (ca 17 lager klarlack med mellanslipning)
Värde ca 25 000 kr.

:hihi

Bifogat

• PICT1217.JPG
    PICT1217.JPG
    63.8 KB · Visningar: 243
  • PICT1218.JPG
    PICT1218.JPG
    73.4 KB · Visningar: 170
  • PICT1219.JPG
    PICT1219.JPG
    70.4 KB · Visningar: 195
  • PICT1221.JPG
    PICT1221.JPG
    72.6 KB · Visningar: 115
  • PICT1222.JPG
    PICT1222.JPG
    66.4 KB · Visningar: 127
  • PICT1220.JPG
    PICT1220.JPG
    62.5 KB · Visningar: 124
431 Customs Rulez! :yoparty

Bifogat

• PICT1226.JPG
    PICT1226.JPG
    67 KB · Visningar: 131
  • PICT1229.JPG
    PICT1229.JPG
    58.7 KB · Visningar: 121
  • PICT1232.JPG
    PICT1232.JPG
    67.8 KB · Visningar: 85
  • PICT1233.JPG
    PICT1233.JPG
    56.6 KB · Visningar: 102
  • PICT1234.JPG
    PICT1234.JPG
    71.9 KB · Visningar: 134
Jag är nog dum.....men vad är vitsen med en nutida effektkrök? På min tid bytte man dämparen mot fetare grejor som släppte igenom lättare. Kanske även "kröken" om där råkade sitta ett hindrande föremål, men nu? Längre, böjt och ganska fult. Hur funkar de egentligen? :va

Vet inte vad jag tycker om konceptet på bilderna, men nog tycker jag det känns lite......onödigt...eller nått.

När en annan åkte moped då va det Zündapp som gällde.
13 hästar o bing 17 me grovkrök o grejer. :tungan

Last edited:
timm skrev:
2278034 Jag är nog dum.....men vad är vitsen med en nutida effektkrök? På min tid bytte man dämparen mot fetare grejor som släppte igenom lättare. Kanske även "kröken" om där råkade sitta ett hindrande föremål, men nu? Längre, böjt och ganska fult. Hur funkar de egentligen? :va

Vet inte vad jag tycker om konceptet på bilderna, men nog tycker jag det känns lite......onödigt...eller nått.
Tips: Läs "twostroke performance tuning" så kommer du få en aha-upplevelse.
Det "Längre, böjt och ganska fula" avgassystemet är ungefär som en turbo utan rörliga delar kan man säga kort sammanfattat.

sEiKo skrev:
2278059 Tips: Läs "twostroke performance tuning" så kommer du få en aha-upplevelse.
Det "Längre, böjt och ganska fula" avgassystemet är ungefär som en turbo utan rörliga delar kan man säga kort sammanfattat.
För varmt för att vara kulturell....men jag tror jag hajar; rätt längd/tjocklek etc för att uppnå nån slags resonans alltså?

var är skillnaden ??

Påminner mycket om när gnället kommer just från de som ska ha miniskyllt, svarta lampskydd, å mini blinkers på sina Rettor.... :7peta

timm skrev:
2278224 För varmt för att vara kulturell....men jag tror jag hajar; rätt längd/tjocklek etc för att uppnå nån slags resonans alltså?
Det handlar om chockvågor från förbränningspulsen och hur utformningen får vågen att "studsa" tillbaka i rätt ögonblick för att komprimera nästa förbränningstakt.
Utformningen bestämmer vilket varvtal(längden på pipan) och intensitet vågen kommer att få, alltså om den ska passa till en maskin med moderat effekt och brett register eller en maskin med hög toppeffekt och smalt register.
typ.

Ivil skrev:
2278239 Att stajla en scooter e som att sminka en gris.
Puch Dakota Forever. :yoparty

Du kan inte förstöra original ordspråket!!
Att styla en VOLVO är som att sminka en gris (mest riktat till alla 240 raggare)

Scooter generation! :yoparty

Riktigt pudding det dära. Det kan ni inte säga nej till innerst inne även fast det är en mofes! :tummenupp

crossniklas skrev:
2281566 Scooter generation! :yoparty

Riktigt pudding det dära. Det kan ni inte säga nej till innerst inne även fast det är en mofes! :tummenupp
ska inte du göra så med din betta? (tycker personligen att en sr är den snyggasste scootern som finns, orginal iaf).

varför lägga ner så mycket pengar på en scooter? använd dollarna till att köpa en sm/cross istället, snorvalpar som inte har något vett i skallen :mad: :rolleyes: (med detta menar jag såklart moppefuckona inte dig niklas)

-Rosen- skrev:
2281578 ska inte du göra så med din betta? (tycker personligen att en sr är den snyggasste scootern som finns, orginal iaf).

varför lägga ner så mycket pengar på en scooter? använd dollarna till att köpa en sm/cross istället, snorvalpar som inte har något vett i skallen :mad: :rolleyes: (med detta menar jag såklart moppefuckona inte dig niklas)

Tacktack, njaa orkar inte lägga ut så extremt mkt på utseénde, håller på mest med trimmet (kommer update med feeta bitar här i veckan! :2cool:. Men scooter, det beror på hur intresset är. Det kan liknas som med streetbilarna, det är ju i princip exakt samma grej, utseénde och motor! Men jag har alltid haft intresse för scooter, det har bara blivit så- 2-taktare i både moppe och mc. Men kommer inte stå stilla i det träsket. Håller redan på att spara till tyngre hoj, vet ej om det det sedan ska bli sporthoj eller motard, det är svårt det dära! :banana

Edit:
Om ni vill se flera feta byggen (eller damer för den delen! :hihi)

Kims (aka. SuriouZ) Aprilia SR70:

Utställd på mässa:
1143461099_768198620.jpg

1143144894_124069265.jpg

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...