Fet Ångest!!!!!

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Så ja har man gjort årets tabbe...

Jag la mina nycklar,plånbok,mobil,cigg,snus i ryggsäcken.
Startade upp hojen och fräste iväg in till malmö
Kör igenom malmö hem till brorsan, parkerar, plockar av ryggsäcken för att plocka upp mobilen, ser då att facket e öppet :huvet :huvet

Bara plånbok och mobil finns kvar :mad:

Nycklarna har ramlat ur väskan
HELVETE.......

Nu har jag kört samma rund 1 gång till (4 mil ca ) :död

Inga nycklar
Tur att brorsan hadde reserv nyckel in, men jobbe nycklarna e ju väck :huvet

Vad fan gör man nu ... hadde polis bricka men va fan dom kan ju ligga i diket längs med E6:an

och alla e ju inte duktiga på att lämna in till polisen...

Nä nu ska jag supa mig full, ställa mig i duchen och :gråta

Var jävligt glad för att du har plånkan kvar.
Ciggen och snuset kan du ju se som ett tecken på att du borde lägga av med. :)

Bara att bita i det sura äpplet kompis, vet hur det känns...

Har själv blivit av med mobilen 3 gånger redan i år (personliga rekordet är 5ggr/år)... Har bara råd att ha lite äldre mobiler, ska borra ett hål i skalet på min nuvarande å sätta dit ett senilsnöre :tummenupp

:banana

Tappade faktiskt nycklarna på premiär turen i våras (mars). Så jag vände och körde om hela den 2.5 mil långa sträckan några gånger fram och tillbaka och kollade på vägbanan och i dikes kanten lite. Precis när solen höll på att gå ner och jagh hade bestämt mig för att skita i nycklarna och inse att de var borta så såg jag i lycktans sken att det blänkte till i en grus hög intill ett dike. Där låg nycklarna, överkörda men i alla fall återfunna. :)

Så att leta lönar sig. Ut och leta nu!

Det där tricket testade jag på E4,an mellan Linköping och Sthlm i höstas.
Tömde ryggan på regnställ, handskar, tshirt och div annat... Det enda som låg kvar var mitt skivbromslås. :rolleyes:

Häromveckan tog mobilen livet av sig genom att kasta sig ut ur min ej igendragna jackficka.
Är man fumlig så är man :tungan

Jag hade turen att bli varnad av pvcraketen innan det hände mig. Man skall tydligen aldrig dra båda dragkedjorna till toppen av ryggan utan ner till en kant på sidan ist.

Men som sagt var.... Hellre ciggen och snuset än plåskan och mobben.
Synd på nycklarna iofs....

Polisbricka? E du polis? Isf törs jag inte chatta med dig längre :censored

EFör ett tag sen när jag var ut och körde, så kände jag hur någonting gled ut ut min ficka som jag hade glömt att stänga, jag tittade i backspegeln och såg då min relativt nya telefon flyga ner i gatan å sedan gå i tusen bitar...det kändes kul...och til på köpet så tappade jag min nr bricka dagen före... :tummenupp

Inte för att detta hjälper dig men en gång när jag varit i malmö och skulle hem så tog jag digitalkameran, mobilen, plånbok nycklar mm och la i tröjan för att inte skada något...

När jag e hemma mitt i natten så upptäcker jag att ryggsäcken e öppen :brinnerup

Men till min förvåning saknas bara tröjan.. :yoparty
snacka om TUR
men jag vända o fan den sen mitt i natten liggandes på motorvägen o väntade :)

hehe!känns skönt ändå att man inte ä ensam :tungan tappade 2 batteriladdare till telefon 1 par skor en nesessär me div prylar å en hårtrimmer på E4 mellan sundsvall å timrå i lördags åkte som en dåre fram å tillbaka å leta grejer men hittade bara skorna :gnissla det va dragkedjan på ryggan som gått upp,tålde tydligen inte farten :yoparty !tog även till spriten ja åzå :tummenupp det värsta är att samma sak hände i fjol när ja for från deltaträffen men då hittade ja alla grejer utom ett par brillor å lovade mig då att aldrig använda den där jävla ryggan,de glömde man ju :kocko !

superbeast skrev:
hehe!känns skönt ändå att man inte ä ensam :tungan tappade 2 batteriladdare till telefon 1 par skor en nesessär me div prylar å en hårtrimmer på E4 mellan sundsvall å timrå i lördags åkte som en dåre fram å tillbaka å leta grejer men hittade bara skorna :gnissla det va dragkedjan på ryggan som gått upp,tålde tydligen inte farten :yoparty !tog även till spriten ja åzå :tummenupp det värsta är att samma sak hände i fjol när ja for från deltaträffen men då hittade ja alla grejer utom ett par brillor å lovade mig då att aldrig använda den där jävla ryggan,de glömde man ju :kocko !

Du vet väl att det första tecknet på ålderdom är minnet :rofl :rofl :rofl

Kör jag med ryggsäck så brukar jag sätta ett gem eller en bit ståltråd mellan de där kläpparna på dragkedjan så att de håller sig på plats. funkat hittintills iaf

fireblade skrev:
Kör jag med ryggsäck så brukar jag sätta ett gem eller en bit ståltråd mellan de där kläpparna på dragkedjan så att de håller sig på plats. funkat hittintills iaf

Jag brukar säkra dragkedjor (tankväska, bakväska m.m.) med billiga små look-alike karbinhakar från Clas Ohlson, sådana som inte tål någon belastning men ser fina ut. :)

Fan

Jag hade en träningsväska bak på, tappade allt från fotbollskor, benskydd till plånkan....
Det var bara att köra tillbaka allt låg utspritt på ca 5 km, folk trodde nog man var dum i huvudet när man gick omkring iförd skinnställ och plockade handduk och benskydd..... :hihi :fyllisar

Skulle på semester med R1:an till tyskland via Norge och Danmark.
Cirka en timme från stockholm bestämmer jag mig för att toppa hojen :kocko
Tar av från motorvägen och börjar undra vart polaren tog vägen??
En kvart senare kommer han och puttrar på ettan i väggrenen.
Vad håller han på med :va Vad är det han håller i för något??
JAG HAR TAPPAT MINA PACKVÄSKOR!! :banana :banana
Polaren höll på klippa dem i 240 blås!
Det mesta klarade sig men farsans nya packväskor var inte granna :crash :skrämd

Geiger skrev:
Var jävligt glad för att du har plånkan kvar.
Ciggen och snuset kan du ju se som ett tecken på att du borde lägga av med. :)

Nja plånboken skiter jag i efter som
1. inga pengar
2. korten går att spärra

Men nycklarna är värre eftersom Det fanns nycklar till jobbet, (ca 15 låskolvar och 7 hänglås :huvet

*/ ?>
Nyheter
Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Back