Festskadade skor!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Som vanligt när man är ute på krogen och blivit varm innanför västen brukar man äga dansgolvet för en kort tid så att säga. Igår var det extra trångt varpå jag numera har fläckar på skorna efter damklackar och allt möjligt. Undrar om någon har tips på hur man med relativt enkla medel kan få bort dessa?

Skorna är ett par ljusbeiga Ecco strl 43 årsmod -04 med något mocca-liknanden på utsidan och fotsvett på insidan. :D

Tacksam för tips...har redan testat suddigummi...men det lämnar bara ljusa streck efter sig...alltså ingen bra lösning. :huvet

/KaliZ

KaliZ skrev:
Tjenna!

Som vanligt när man är ute på krogen och blivit varm innanför västen brukar man äga dansgolvet för en kort tid så att säga. Igår var det extra trångt varpå jag numera har fläckar på skorna efter damklackar och allt möjligt. Undrar om någon har tips på hur man med relativt enkla medel kan få bort dessa?

Skorna är ett par ljusbeiga Ecco strl 43 årsmod -04 med något mocca-liknanden på utsidan och fotsvett på insidan. :D

Tacksam för tips...har redan testat suddigummi...men det lämnar bara ljusa streck efter sig...alltså ingen bra lösning. :huvet

/KaliZ
Testa med kemiskt ren bensin.funka för mig iaf.

Det finns specialborstar för mockaskor på närmsta skobutik. Knalla dit och köp en.

Kem. ren bensin kan du köpa på ICA eller Konsum. Jag vet inte om det funkar.

Men däremot så kan man köpa en slipduk i välsorterade skoaffärer(t.ex. Nilson). Den är som ett finkornigt sandpapper fast mjukt. Dock slipar man ner mockan lite och det blir inte riktigt lika snyggt som tidigare.

KaliZ skrev:
Som vanligt när man är ute på krogen och blivit varm innanför västen brukar man äga dansgolvet för en kort tid så att säga. Igår var det extra trångt varpå jag numera har fläckar på skorna efter damklackar och allt möjligt.

Har någon gång kommit hem från krogen med svarte skor, som så ut att va smältat :confused:

Vet inte fan vad som hade hänt, men jag fick slänga dom och köpa nya :)

//Ronni

Långa farbron skrev:
Det klassiska på just mocca skor och kläder,är pimpsten.

Dock fungerar fint sandpapper lika bra.

Nix, hon verkar inte bli hungrig, hon yrar fortfarande omkring någonstans med de lurviga runt fötter, eller om det är de lurviga rackarna som yrar omkring med henne... :confused:

De var på salsaparty igår ...jag såg dem en stund innan de försvann i natten..

Jag har precis diskat... :banana

Lotta skrev:
Nix, hon verkar inte bli hungrig, hon yrar fortfarande omkring någonstans med de lurviga runt fötter, eller om det är de lurviga rackarna som yrar omkring med henne... :confused:

Årets mest förståeliga inlägg! Grymt!

Lotta skrev:

Dom är säkert förrvirade efter allt salsa-dansandet och hittar säker rätt till kvällningen,i värsta fall får du sätta upp en lapp vid pizzerian med bild på både henne och dom lurviga sakerna.

Och när dom lurviga sakerna kommer hem så får du sätta halsband på dom med telefonnummer på.

Jag skiter i att diska i kväll :banana

Lottas inlägg fattade jag mkt av! :rolleyes:

...Tack för alla tipsen. Imorron ska här putsas skor.. för skaffa ngn slags mocca-försegling också. :hihi

/KaliZ

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back