Festivalsommaren 2012

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Pendlarmoppe
Sökte men hittade ingen tråd om det så tänkte starta en.
Jag ska iväg på Sweden Rock Festival och Rockstad: Falun, så om nån vill träffa en jävla tok på nån av dem finns jag säkert tillgänglig, i något stadie av onykterhet. :D

Nån mer som ska åka på några intressanta festivaler?

Då jag är relativt nybliven pappa så blir det bara att åka till den närmsta, Skogsröjet. http://skogsrojet.se/
Alice Cooper! :yoparty
Näe, brukar fylla på med lite skapliga band eftersom, och så är det jäkligt trevlig stämning där!

Oskuld på festivaler (hur det nu gick till :va) men skam den morsa som ger sig och det är faan i mig aldrig försent att rätta upp tidigare misstag i livet så...

Sweden Rock - 4 dagar och Rockstad Falun 3 dagar bokat... bra band i Falun verkligen, SRF ...lite mer ointressant faktiskt men va faan, det verkar ju vara rockfestivalens mecka så dit bara måste jag ju, BaraFörAtte...

SJÄLVKLART blir det Rockkatten (hojen) till båda festivalerna :)

Yiey vad kul det ska bli! :rock

Sweden rock är alltid årets enda planerade semestervecka :yoparty

Klart man ska på Swedenrock när "King Diamond" spelar igen efter sin tripple bypass... :D Bokat och klart...

Det blir bara Emmaboda detta året, fokus ligger på jobb istället för nöje:huvet

Det blir Brutal Assault i år igen :yoparty

SRF, tyvärr inte tillräckligt många band i min smak i år för att motivera biljettpriset.
Metaltown däremot... smått sugen :)

Tomorrowland 2012

Och Skogsröjet är väl inplanerat.

Funderar på Hultsfred eftersom det är lite back-to-pop i år.

Sweden Rock - 4 dagar och Rockstad Falun 3 dagar bokat... bra band i Falun verkligen, SRF ...lite mer ointressant faktiskt men va faan, det verkar ju vara rockfestivalens mecka så dit bara måste jag ju, BaraFörAtte...

Rockfestivalernas mecka är Wacken i Tyskland. Billigare, större, bättre men tyvärr slutsålt (finns biljetter på t.ex. Festivalbussen och eBay). Sverige har ingenting att komma med i konkurrensen.

Vidare har både Bloodstock och Graspop riktigt bra bokningar i år och eftersom alla tre ovan nämnda är ganska mycket billigare än Sweden Rock (inkl. resa blir priset troligen ungefär detsamma) så borde de absolut vara alternativ om man är ute efter bra musik eller grymma campingupplevelser.

Annars kan jag tipsa om Faceplant Metalfest i Malmö, kommer bli grymt kul! Mindre men också rätt mycket billigare. :tummenupp

Rockfestivalernas mecka är Wacken i Tyskland. Billigare, större, bättre men tyvärr slutsålt (finns biljetter på t.ex. Festivalbussen och eBay). Sverige har ingenting att komma med i konkurrensen.

Vidare har både Bloodstock och Graspop riktigt bra bokningar i år och eftersom alla tre ovan nämnda är ganska mycket billigare än Sweden Rock (inkl. resa blir priset troligen ungefär detsamma) så borde de absolut vara alternativ om man är ute efter bra musik eller grymma campingupplevelser.

Annars kan jag tipsa om Faceplant Metalfest i Malmö, kommer bli grymt kul! Mindre men också rätt mycket billigare. :tummenupp

Det beror väl lite på vad man är ute efter, wacken är stort som fan, har varit där en handfull år.
Det har sin charm att vara omgiven av mer rockers än vad en medelstor svensk stad har invånare. Jag föredrar dock mindre festivaler. Tycker att SRF har blivit lite för mycket folk tom... ;) Det är skönt när det finns lite gräs kvar på området även sista dagen, hehe. :)

Ska gå på dessa:
http://boomfestival.org/boom2012/
http://ozorafestival.eu/
http://www.spiritual-healing-festival.de/

Rave is the shit!
dancefloor3.jpg

Det är skönt när det finns lite gräs kvar på området även sista dagen, hehe. :)
Det kommer att finnas gräs alla dagar, mer än vad du orkar röka! :yoparty

Det beror väl lite på vad man är ute efter, wacken är stort som fan, har varit där en handfull år.
Det har sin charm att vara omgiven av mer rockers än vad en medelstor svensk stad har invånare. Jag föredrar dock mindre festivaler. Tycker att SRF har blivit lite för mycket folk tom... ;) Det är skönt när det finns lite gräs kvar på området även sista dagen, hehe. :)

Muskelrock i Blädinge.
Sveriges minsta och anspråklösaste hårdrockfestival?
http://www.muskelrock.com/

Ha funderat på att åka dit ett par år. Och jag kände igen ett par djupingar i videon från andra festivaler. :D
Dist var en såndär festival som toppade 2000 besökare innan de la ner. Den var helt underbar.

Jag har aldrig varit på muskelrock.
Men hela stället är en orgie i raggarnostalgi.
Åk dit.

Jag ska på dansbandsveckan i malung. Den ni. Och dansar gör jag INTE. Semester ute i skogen med en suparkväll inne i malung på diverse ölställen och avslutas med råsup på puben. Sist drack vi för mer än vad jag tjänar tror jag på 3-4 man.... :D

Får sen se på siestan. De är lite sisådär då de är en jävla massa snorisar där.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back