Fest ideer efterlyses!

Kakan skrev:
aaa då ska du göra en sallad som du fixar klar innan alla kommer, skaffa två tre olika dresings (dom vanligaste), sen om du vill ha nå varmt att servera till dom så gör paj eller pizza, varm smörgåstårta finns också om de skulle passa bättre. Eller så har du nått kött som du fixar till i lagomt stora bittar och har stående till salladen, sen bakar du bröd eller köper biligt bröd, smör och ost. Det borde räcka.
Någon kom med förslaget tacos mmmm kan vara ett bra alternativ men kan också leda till att du får springa och kolla så att allt finns hella tiden.
Sen så har du helt rätt i att om de flesta kommer att resa en bra bit så är knytkalas ute ur bilden utan som du sa att de är present nog att dom kommer på festen.
Bål är ett bra biligt alternativ om du även tänker bjuda på dricka till maten

Jag (syrran) har konto på Axfood, så det borde väl gå o handla lite grejer där o komma undan billigare på sånt man behöver mycket av. Men sallad på kvällen o pizza eller paj till nattvickning kanske?

Från det en till det andra Milla, är du medlem i Rapido? Om du är det, nöjd?
Jag har själv vart där å snackat lite å funderar på att bli medlem, vad tycker du?
Tänkte åka dit ikväll efter Brostugan å lämna in intresseanmälan å ta en kaffe.

Men åter till ämnet: satsa på tacos eller typ salad å satsa på underhållningen (dock inte porr som nån nämnde, kan bli lite stelt om det är mycket släktningar :hihi ). Ha kul, då blir det kul!

Ja jisses kan ni handla där så kommer ni billigt undan :tummenupp
Japp de var nå sånt jag tänkte, och på axfood har du ju även stor pack i chips och popcorn och annat godis så du kan komma bliligt undan om du handlar där.

Milla skrev:
Jag (syrran) har konto på Axfood, så det borde väl gå o handla lite grejer där o komma undan billigare på sånt man behöver mycket av. Men sallad på kvällen o pizza eller paj till nattvickning kanske?

Freakshow skrev:
Från det en till det andra Milla, är du medlem i Rapido? Om du är det, nöjd?
Jag har själv vart där å snackat lite å funderar på att bli medlem, vad tycker du?
Tänkte åka dit ikväll efter Brostugan å lämna in intresseanmälan å ta en kaffe.

Men åter till ämnet: satsa på tacos eller typ salad å satsa på underhållningen (dock inte porr som nån nämnde, kan bli lite stelt om det är mycket släktningar :hihi ). Ha kul, då blir det kul!

Ja, jag trivs bra på Rappe, är väl inte den flitigaste av medlemar dock..:) Vintertid händer det en hel del roligt, många kul fester mm. Jag vill ha roliga lekar där alla blir delaktiga i sin egen underhållning, men sen blir det ju självklart typ DJ och så :)

Kakan skrev:
Ja jisses kan ni handla där så kommer ni billigt undan :tummenupp
Japp de var nå sånt jag tänkte, och på axfood har du ju även stor pack i chips och popcorn och annat godis så du kan komma bliligt undan om du handlar där.

Nu har jag ju inte invigt min syster i mina planer om att handla där än, men hon brukar va snäll mot sin lilla syster :)

det låter bra det för dej *ler* då sparar du en hel del och kan lägga de på en dj då

Milla skrev:
Nu har jag ju inte invigt min syster i mina planer om att handla där än, men hon brukar va snäll mot sin lilla syster :)

Milla skrev:
Jag är en ganska fattig flicka just nu, som ska bli gammal i år... :(
Ja 30 alltså.. :D

Iaf så vill jag ha en stor fest för alla mina vänner som jag tycker om, lokal finns, så det är inget problem.

Men, vad kan man bjuda på för mat som är lätt att fixa, och framför allt billig? Kök finns i lokalen, så det går att varmhålla maten.

Ideer på lekar och diverse annat att pyssla med mottages även detta tacksamt! ;)

när jag fylle 30 så bjöd jag mina 80 gäster på en stor tacobuffé, det blev inte så dyrt 3-4 000 kr och då köpte jag lite sprit till välkommsdrink, öl och vin till maten, kaka till kaffet, sen hade jag abonerat en krog i örebro så dom hade baren öppen efter att mat o kaffe va avklarat, tror gästerna handlade för 15 000 i baren. men det va en rolig fest.
hade även trubadurer som lirade under förkvällen när gästerna minglade.

lycka till

vh Johan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back