Ferrari Vs Suzuki

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
KTM 660 SMC -04
Försökte hänga på en Ferrari (typ ny) idag, gick ganska bra upp till 140.. Någon som försökt nåt liknande? Tror ni han gav fullt? (de gjorde iaf jag)

Måste byta till större hoj snart ;)

CeZar skrev:
2323708 Försökte hänga på en Ferrari (typ ny) idag, gick ganska bra upp till 140.. Någon som försökt nåt liknande? Tror ni han gav fullt? (de gjorde iaf jag)

Blir man avhäng så byter man hoj..räcker det inte med en standardhoj så monterar man turboooooo :hihi

CeZar skrev:
2323708 Försökte hänga på en Ferrari (typ ny) idag, gick ganska bra upp till 140.. Någon som försökt nåt liknande? Tror ni han gav fullt? (de gjorde iaf jag)

inte ferrari men väl porsche "gt3" el 996 turbo brukar dom väl heta egentligen.. gt3 är inte så vanliga har jag för mig?
hur som helst så klippte jag honom från röd ljus upp på motorvägen fram till ungefär 200-220 :banana .. sen slog jag av på gasen lite grann.. då drog han förbi.. vet dok inte om han gav fullt hela tiden.. kanske precis hade köpt bilen :rolleyes:

Jag rejade nån ferrari förra året, han hade inte en chans upp till 200 men sen kom han.. Låg och lekte lite på motorvägen sen körde vi av och snackade lite.. Tror han hade 450kusar eller nått..
Får säga vad man vill, men ferrari är coola :yoparty

R1 racer skrev:
2323754 Coola bilar osv men tänker man på priset så får vi mer för pengarna :banana

Är väl också därför många köper hoj istället för bil. när jag blir stor :tungan ska jag iaf ha båda!!

Mötte en Modena efter avfarten från motorvägen till ikea i kållered och vände fort som fan o tänkte -nu jävlar :banana

Ser han några bilpar längre fram (han ligger i 90) och tråklar mig förbi,kör först upp bredvid och lägger mig sen bakom på 3:ans växel och är beredd.... det händer inte ett skit.
Börjar orma lite för att reta honnom...
DÅ BLINKAR HAN höger och flyttar in en fil till och saktar ner ännu mer :3freak

Hade JAG kört en Ferrari Modena hade jag inte lagt mig på rygg med bena i vädret förrän jag legat i diket!

Men det är ju så: ju dyrare och snabbare bil desto slöare körs det.
Nä tacka vet jag den VR6:an jag slogs med i västerås förra söndagen runt cruising rundan, helvete vad han körde eller Turbo volvoarna här i stan,fan vad dom kör! Ge DOM en Modena så blir det åka av :banana :banana

DanL skrev:
2324474 Mötte en Modena efter avfarten från motorvägen till ikea i kållered och vände fort som fan o tänkte -nu jävlar :banana

Ser han några bilpar längre fram (han ligger i 90) och tråklar mig förbi,kör först upp bredvid och lägger mig sen bakom på 3:ans växel och är beredd.... det händer inte ett skit.
Börjar orma lite för att reta honnom...
DÅ BLINKAR HAN höger och flyttar in en fil till och saktar ner ännu mer :3freak

Hade JAG kört en Ferrari Modena hade jag inte lagt mig på rygg med bena i vädret förrän jag legat i diket!

Men det är ju så: ju dyrare och snabbare bil desto slöare körs det.
Nä tacka vet jag den VR6:an jag slogs med i västerås förra söndagen runt cruising rundan, helvete vad han körde eller Turbo volvoarna här i stan,fan vad dom kör! Ge DOM en Modena så blir det åka av :banana :banana

skulle jag glida runt i en aston martin skulle jag som sagt, gliiiiida :yoparty

CeZar skrev:

:corn Heh ....

CeZar skrev:

Skaffa en jaktfalk!!!

Lam-Kaka skrev:
2323720 Blir man avhäng så byter man hoj..räcker det inte med en standardhoj så monterar man turboooooo :hihi

Med den devisen skall jag skaffa en söligare hoj då jag drar alla jag utmanar...
Eller söka en annan devis...

Kanske slippa köpa ny hoj med taktiken att aldrig utmana någon? Eller kanske acceptera jag inte är värst?

Krona/ös vann nog trådskaparen hela rejset så det räcker härifrån till midnatt tredje februari 2034.

/H

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back