Ferrari MC! Take a peek!

Toyman pensionären

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........

Bifogat

• s1.jpg
    s1.jpg
    23.5 KB · Visningar: 686
Snygg hoj men priset känns lite bissart. 250 000pund?! Tror inte att man måste vara ultra quick, som det står i annonsen, för att kunna köpa den.

Inbillar mig att en äkta gammal MV som Ago eller nån suttit på inte kan kosta mycket mer än så.

Nästa objekt i din samling Toyman?

Tycker den blir snyggare ju mer man tittar på den.
Jobbigt att den är högerstyrd bara.. :hihi

Priset är åt helvete för högt med tanke på vad du betalar för Ferraris övriga produkter, vilket inkluderar "limited edition" bilar för samma pris eller lägre.

Ett skämt.

Edit: ok, så den är inte byggd av Ferrari och han har redan misslyckats med att kränga den på en stor auktion för £180 000, naturligtvis åt helvete för högt även det. Varför skulle den vara värd nästan en miljon mer nu, ett år senare, när han fortfarande inte fått den såld? Ta bort en nolla så KANSKE du kan hitta en köpare. :rolleyes:

Last edited:
Ser nästan lite bandit-aktig ut :näsblod

Faller inte mig i smaken öht.

Vad betalar man för mer än att det står Ferrari på den?
(Sitter på jobbet och kan inte kolla ebaylänken)

Är inte fronten väldigt lik gixxer 750:va
FERRRAI GIXXERN.jpg

Ferrari har alltså inte designat hojen. Det är en britt som bad Ferrari om tillstånd att sätta på ett Ferrari-emblem på sitt bygge.

Vilken sopa.... I tron om att nån dum jävel skulle betala alldeles för mycket pengar för den... Tyvärr så kommer det nog bli så iaf... Dumt folk finns det för mycket av....

Inga imponerande effektsiffror heller...

Inga imponerande effektsiffror heller...

Motorn skall väl vara en kopia på en MV från mitten på sjuttiotalet så med tanke på det är det en rätt ok effekt.

Har för mig att jag läst om den här byggaren för länge sen. Han byggde normalt sett kopior på klassiska MV och det var en hel del snack om han skulle få kalla dem MV Agusta eller inte.
Han lär ju definitivt inte kunde göra det nu längre sen MV har "återuppstått" under Cagiva.

Funderar på vad en äkta MV 500cc eller 350 race hoj kan gå på idag?

Motorn skall väl vara en kopia på en MV från mitten på sjuttiotalet så med tanke på det är det en rätt ok effekt.

Kanske det, men ska det vara en ferarrihoj så tycker jag nog att den får vara ganska vild för att förtjäna sitt namn. Typ v-motor med minst sex cylindrar och 200 hästar och top-of-the-line-suspension eller nåt:va En vanlig sketen radfyra med knappt hundra hk är ju inte mycket att hänga i granen tycker jag...

Sen förklaras väl saknaden av extremprestanda av att hojen ju faktiskt inte är byggd av ferarri, men ändå.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing