feministprogam på svt

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
DEL 1 Den extrema feminismen har kopplat grepp om Sverige. Kvinnojourer som tar emot misshandlade kvinnor leds idag av en hårdför kamporganisation som anser sig vara i krig med männen. Bland mycket annat hävdar organisationen att vem som helst kan vara våldtäktsman och att manliga nätverk av satanistiska pedofiler infiltrerat den svenska maktapparaten. Journalisten Evin Rubar skildrar extremfeminismen inifrån.
SVT2: tors 19 maj kl 16.25 och lör 21 maj kl 12.30.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2222

honkiie skrev:
Den extrema feminismen har kopplat grepp om Sverige.

Skulle de sansa debatten lite skulle man kanske bekymra sig om att lyssna på dem.. Tycker de skjuter sig själva i foten när de "deklarerar krig mot männen"...

korvgubbe skrev:
Skulle de sansa debatten lite skulle man kanske bekymra sig om att lyssna på dem.. Tycker de skjuter sig själva i foten när de "deklarerar krig mot männen"...

Jo men det är ju ganska läskigt att det är de här psykfallen som driver kvinnojourerna.

Såg ungefär de tre sista minuterna, det var lite äckligt med regeringstanten som sade att reportern kunde glömma skydd på kvinnojour i framtiden eftersom hon svikit dem... :3freak

Jag måste erkänna, men bara här på SH, att jag ingår i ett av alla dessa pedofila nätverk av satanister! Jag har massor av makt i samhället och umgås med många kända personer från hela världen och ser fram till att snart träffa vår nya medlem från Vatikanen. Vi planerar nu för hur vi skall kunna våldta och mörda ALLA kvinnor men framställa nya med hjälp av genteknologi.
Finns det fler av mina kolleger här på forumet?

bonny skrev:
Jag måste erkänna, men bara här på SH, att jag ingår i ett av alla dessa pedofila nätverk av satanister! Jag har massor av makt i samhället och umgås med många kända personer från hela världen och ser fram till att snart träffa vår nya medlem från Vatikanen. Vi planerar nu för hur vi skall kunna våldta och mörda ALLA kvinnor men framställa nya med hjälp av genteknologi.
Finns det fler av mina kolleger här på forumet?

Schhhhhhh!!!!! :mad:

D e ju hemligt!

honkiie skrev:
Jo men det är ju ganska läskigt att det är de här psykfallen som driver kvinnojourerna.

Usch, det är ruggigt, det håller jag med om. En syn på mannen som lägre stående och som tar till våld för att visa sin makt stämmer ju på vissa män. Det är bara det att de män som har tillräckligt stort självförtroende och inte behöver slåss, talar de aldrig om. Inte heller nämner de män som misshandlas av sina kvinnor. Det är ett problem som växer hela tiden... :huvet

såg reprisen nu, vet inte om man skall skratta eller gråta. Lustigt med folk som tror på sagor, skrämmande att de har makt i samhället.

Skrev ett e-mail till ROX vad jag tyckte om dem, får se vad de säger.

De hade döpt om historik till hertorik på hemsidan :D Patetiskt!

/Pajje

Det är bara att ignorera dessa fanatiska extremister. Vi "normala" män kan knappast göra något för att de skall komma ur sin bubbla. Förhoppningsvis självdör deras tro så småningom

Wunder skrev:
Förhoppningsvis självdör deras tro så småningom

Lås inne alla unga flickor i isolering så självdör den garanterat
(eller lås in extremfeministerna :D)

tror knappast att dom vill skaffa barn själv

- Med en man? usch :3freak

Kanske ett Gudrun Schyman citat? :rolleyes:

Illavarslande är vad det är! Idag vågar inte många uttala sig negativt (offentligt) om "feminismen". Själv anser jag att feminister är ett jävla pack! Feminist är ett positivt laddat ord medans den manliga motsvarigheten är "mansgris" som vi alla vet är en mindre smickrande titel.
Lite trist att se på när samhället sätter kvinnor högre än män i värde. Detta grundar jag bla i en artikel jag läste för något år sedan. Det stod typ så här: I ett bombattentat omkom "12" människor varav 4 var kvinnor och barn! Jösses att man blir sne på sånt där. Visst är barnen viktigast men varför skulle kvinnor vara mer värda än män????
Feministerna vill inte ha jämlikhet de vill ha all makt!!

Men vi kan ju prova med att utmana oss själv i lite hjärngymnastik.
Byt ut "Män" mot "Muslim" eller annat valfritt ord. Blir det då inte lite likt hur många tänker?
jag är enig om att det är i mina öron både dumt och lite underhållande att lyssna på dem men å andra sidan att generalisera om en grupp från enskilda individers extrema beteende är ju inte unikt men blir bara kul när vi själv inte sitter inne med samma "erfarenhet".
Menjag ser fram till nästa avsnitt!!!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...