Jag har aldrig påstått att abort är okomplicerat eller att det aldrig är fel ur moralisk synvinkel. Du har påstått att jag anser det, men du har fel. Du debatterar med dig själv och dina halmgubbar.
Jag anser inte att fostret är ett barn. Fostret blir ett barn först när det är en individ, alltså när det är fött. Embryo - foster - barn. Men exakt var gränsen går är svårt och inget jag tänker ägna timmar att sätta mig in i. Andra insatta personer verkar ha landat i vecka 12. Jag tar inte alltför allvarligt att Sverige har en annan gräns. Vi som vet bäst om allt liksom. Du har min gräns. Vad är din gräns? Kom igen nu!! Du vill ju bedöma måniskor helt subjektivt? Efter vilka preferenser?
Jag har inte starka åsikter om att sänka abortgränsen. Nu hittar du på igen. Det är ingen väsentlig fråga för mig, ingen fråga jag tycker man skall göra upp med (sd) om liksom. Frågan är inte på en topp-tio lista liksom. Halmgubbe igen!!!
Jag tycker du framstår som dömande när du kallar abort för barnamord. Ja, det står jag för.
Nej, du nämner ingen legal gräns. Det enda du nämner är att du ser abort likställt med mord.