Fem topp fem om Norge, vägar och vyer

Mina Norska favoriter är Lysebotn, Aursjövägen, Gamla Strynvägen, Björgavegen med stopp i Stegastein, Över Hardangervidda och sedan förbi vattenfallet i Odda, Flåm's mikrobryggeri och "bergbana" och upp till Västkap.

Längtar dit igen känner jag. :)

Mera bilder från Norge.

Ja Norge ser bra ut, och blir vårt resmål denna sommar under några dagar.
Att dra ner till kontinenten blir inget alternativ denna gång, då behöver vi satsa på full vecka minst då transportsträckorna blir långa, inkl båt/bro.

Siktar på Lysebotn vilket lustigt nog kom upp i Utube flödet nyligen.

Update! Norge ser ut att bli av i år. Två nätter. Färdplan änsålänge är Varberg - Moss - Horten. :)
Ska välja två nätter på camping för att hålla det enkelt och jag vill även bo på poatser med fina utsikter.

Update 2. Imorgon 06:00 bär det av. Kommer antagligen vara kasst väder en del men jag skiter i det då abstinensen är för stor.

Som vanligt bangar jag planerade rutten i sista sekund. Det blir TET norge från kongsvinger och sedan söder ner mot färjan till Moss för sedan hemfärd. Beroende på väder startar jag med moss färjan eller alt avslutar med den.

Ska bli så grymt att köra TET med nya rallyadeln. Är det regnigt och blött så kommer jag vara körd med mina scorpion std däck. Men men, får gör ett försök iaf.

Hann inte fixa ett däckbytat-kit så det får bära eller brista denna gång.

Bifogat

• 2A3DCD40-0515-44C6-B368-76B6DDB7828A.jpeg
    2A3DCD40-0515-44C6-B368-76B6DDB7828A.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 17
Update 3. Historiens sämsta reseplanering utförd. Började i Varberg mot Arvika och TET, ändrade mig innan jag nådde TET pga ösregn och körde mot Moss. Så kl 17:00 kom jag på färjan Moss - Horten. Dvs typ 10% av den planerade rutten. Hahaha Men det var rätt kul körning ändå. Ösregn så fick testa mitt nya dyra regnställ som faktiskt funkade.

Imorgon utgång från Borre camping till ”Vetefan”.

Update 3. Historiens sämsta reseplanering utförd. Började i Varberg mot Arvika och TET, ändrade mig innan jag nådde TET pga ösregn och körde mot Moss. Så kl 17:00 kom jag på färjan Moss - Horten. Dvs typ 10% av den planerade rutten. Hahaha Men det var rätt kul körning ändå. Ösregn så fick testa mitt nya dyra regnställ som faktiskt funkade.

Imorgon utgång från Borre camping till ”Vetefan”.
Du måste väl följa din planerade rutt som lagt in hemma? Du åker väl inte ensam? Det här kan aldrig bli bra. ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman