Feltemas ryggsäck

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Någon som kör med den och kan ge ett litet omdöme? Kostar en bra slant också för att vara Feltema.
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Bagage/Ryggsack-MC/

Kanske finns någon annan ryggsäck som är mer prisvärd bättre isf vilken? Någon tankväska är jag lite skeptisk mot då jag förmodar den repar tanken, kan göra iaf.

Nope, inte testat, dock blir jag lite nyfiken, denna kan väl omöjligt vara godkänd som ryggskydd?
Står ingenting heller angående detta så jag antar inte det?

Nope, inte testat, dock blir jag lite nyfiken, denna kan väl omöjligt vara godkänd som ryggskydd?
Står ingenting heller angående detta så jag antar inte det?

Har inte förstått det där med att en rygga skall vara godkänd som ryggskydd... visst kan själva skalet hålla men hur mycket håller strapparna för som håller den på plats? Ungefär lika vettigt som att köra med ryggskyddet utanpå skyddskläderna i mina ögon.

kolla em av de två BT trådarna, va någon som köpte den o var ganska nöjd tror jag

Får medge att jag köpte en sådan. Skalet består av plast och fungerar inte som ryggskydd, om man nu inte förvarar ryggraden i ryggsäcken. Annars tycker jag att den fungerar bra. En laptop ryms och det finns plats för en liten packning. Den funkar i kombination med ett quasimodoställ och den har diverse åtkomliga fickor för plånbok, nycklar, cig, eller vad man nu anser viktigt på färden. Den är inte så vindkänslig.

Mest negativt hittills är att skalet repas lätt.

kolla em av de två BT trådarna, va någon som köpte den o var ganska nöjd tror jag

Tittar efter.

Får medge att jag köpte en sådan. Skalet består av plast och fungerar inte som ryggskydd, om man nu inte förvarar ryggraden i ryggsäcken. Annars tycker jag att den fungerar bra. En laptop ryms och det finns plats för en liten packning. Den funkar i kombination med ett quasimodoställ och den har diverse åtkomliga fickor för plånbok, nycklar, cig, eller vad man nu anser viktigt på färden. Den är inte så vindkänslig.

Verkar uppfylla sin funktion då, viktigt att man slipper fladdret kan vara något enerverande.

Några repor på skalet bryr jag inte mig om, kör man bara tillräckligt fort så syns dom inte.

Last edited:
Vart står det att det dubblerar som ryggskydd?
Regnskydd står det men ser inget om ryggskydd?

Ja. En tankväska repar tanken litegrann om man inte är hysteriskt nogrann med att putsa och hålla damm borta. minsta lilla dammkorn gör att det blir små repor. I och för sig inte värre än att det lätt poleras bot nästa gång du tar fram vaxet men i alla fall.
Däremot så har ju en tankväska fördelen att den inte stör kroppen på samma sätt som en ryggsäck.

Tycker i alla fall jag. Jag har testat att köra med ryggsäck och jag får betydligt större problem med sidvindar då. Dom tar tag i ryggsäcken som drar i mig så det blir svårare att hålla en stabil kurs. Till skillnad om jag har saker i packväskor eller tankväska. Då märker jag knappt av sidvindarna alls.

Vad gäller just den här ryggan så har jag fattat det som att dom som köpt den för att dom vill ha en rygga har varit ganska nöjda så den är säkert värd sitt pris. den har säkert en del tillkortakommanden mot ina dyrare konkurenter men å andra sidan så är den u samtidigt betydligt billigare än många andra alternativ på marknaden.

Har inte förstått det där med att en rygga skall vara godkänd som ryggskydd... visst kan själva skalet hålla men hur mycket håller strapparna för som håller den på plats? Ungefär lika vettigt som att köra med ryggskyddet utanpå skyddskläderna i mina ögon.

Nej dessutom brukar det kunna sitta "hjälmnät" på, och hur skönt är det om man har en hjälm på ryggen och drar omkull?
Däremot anser jag att själva tanken är ganska bra då det är många som skippar ryggskyddet, då är det nog bättre än ingenting.

Jag menar att ett löst bra ryggskydd är det absolut bästa skyddet, men ett i jackan, eller en godkänd rygga är bättre än ingenting, har jag fel? Sen beror det självklart på om man har en hjälm på ryggan eller inte...:gnissla

Gör som jag dekaltrimma skiten så ser du även snabb ut :D

Jag har köpt mig en sådan och är nöjd! Det enda var väll att jag hade önskat lite mer utrymme i den men annars är jag nöjd. Regnskyddet funkar som det ska på väskan dock har jag tagit bort "lastnätet" på skalet då det inte fyllde någon funktion alls!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman