DaPirate
Gudomlig sporthojare
Absolut inget konstigt. Gäller bara att hålla koll på in (från generatorn) och ut (till batteriet). Men det ser du ju på din bild.
Du har inte fått nåt svar på din generatorfråga än, men jag tycker du kan göra det enkla: ut i garaget, stoppa dit din pc36 regulator, starta, mät, återrapportera.
Har varit och kopplat in PC36-regulatorn och spänningen på batteriet gick upp till drygt 14 Volt nu med hojen på tomgång och helljus till skillnad mot tidigare då den rasade ner till 12.4 Volt så den gamla regulatorn har antagligen gjort sitt. Mätte även upp Ohmen från generatorn igen och nu låg den på 1.1 Ohm till skillnad från tidigare 2 Ohm, har forskat lite kring detta och vad jag förstår så kan Ohmen skilja beroende på hur svänghjulet står så det känns ju bra! Jag ville beställa Mosfet efter att Du och Boris pratat om den men leveranstiden från USA ligger på 1-3 veckor och jag kan inte vänta så länge tyvärr, men jag kommer antagligen beställa en Mosfet nästa gång. Nu beställde jag en Regulator från Davidsilverspares http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/by-part-number/partnumber_9050/ leverans inom några dagar. Den är ju OEM ersättare och av märket Shindengen med diod så den är nog inte så pjåkig trots allt, hamnar nog på delad andraplats tillsammans med Electrex, första plats blir Mosfet. Grymt tack för hjälpen av dig och Boris!

Last edited: