Felsökning Hastighetsmätare R1:a 98:a

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hur ser felkoderna ut på R1:a 98:as årsmodell ?
För det visar sig väl på hastighetsmätaren ?

Last edited:
Är jag ensammen på hela sporthoj att ha haft/har fel på hastighetsmätaren på en R1:a ?

Har inte haft nåt sånt fel, och inte hört talas om det heller. Kan det vara nåt glapp som uppstår pga. vibration i vissa hastigheter kanske..? Tror tidigare ägaren av min hoj hade haft nåt problem med tankmätaren, och det är nog ett lite vanligare fel.

Har inte haft nåt sånt fel, och inte hört talas om det heller. Kan det vara nåt glapp som uppstår pga. vibration i vissa hastigheter kanske..? .

Jag har faktiskt ett double-bubble kåpglas och jämfört med mina tidigare sporthojar tycker jag toppkåpan fladdrar så innih-vetet vid högre farter.
Så det kanske har med vibrationer att göra. Antar att givaren för hastighetsmätaren sitter i växellådan ?

Jag har faktiskt ett double-bubble kåpglas och jämfört med mina tidigare sporthojar tycker jag toppkåpan fladdrar så innih-vetet vid högre farter.
Så det kanske har med vibrationer att göra. Antar att givaren för hastighetsmätaren sitter i växellådan ?

Ja, det tror jag. Att kåpan skulle fladdra känner jag inte alls igen. Jag har också ett lite högre kåpglas på min maskin också, men har inte märkt något nämnvärt fladder på min kåpa. Kolla så att allt sitter fast som det ska.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg