Felsöka powercommander?

huje

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Markaryd
Hoj
xt660x-04 såld.Gsxf 750-99
Har en xt660x-04 med ps3. Den funkar bara när den är kall, efter 5-10 min så börjar den gå illa tvärdör vid gaspådrag mm.
Urkopplad går den hur bra som helst.
Kan man felsöka en ps3 på något vis?:arsele
 
Hur är den mapad??

Spar mapen , lägg i en nollmap och provkör

Om den funkar då så är den bara dåligt mapad


( att göra en nollmap markera alla celler skriv 0 och ladda upp den i Pc3 )
 
Jag tror mappen är för fet - prova att magra ur den med grovjusteringen.

Håll inne alla tre när du slår på den - ta low sänk den till botten o gör likadant me mid o high - finns i manualen om du inte vet hur de funkar.
 
Jag tror mappen är för fet - prova att magra ur den med grovjusteringen.

Håll inne alla tre när du slår på den - ta low sänk den till botten o gör likadant me mid o high - finns i manualen om du inte vet hur de funkar.



Lägg ner!!! Det finns ingen seriös människa som använder snabbvalsknapparna

Dom är till och med borta på PC5 an

Snarare så är den tokmager , Men det ser man lättast med att koppla upp datorn
 
Problemet är att den dör så fort den blir varm - han kan ha fått en brutal fel mapp till den.

Då är det enklaste sättet att testa , annars blir det ju som att skära upp tanken me nibblingsmaskin bara för att konstatera att soppan var slut - om han inte har allt klart för sig med programvaran.

När det gäller snabbvalsknapparna - jo det går att få en rätt bra mapp med dom - den som lägger på ett slipon kan gott prova att plussa på lite med knapparna och hamna väldigt nära en bänkörning i effektvinst - konstigt nog.
När man utgår ifrån en nollmapp - bara avgassystemet har någorlunda likvärdigt motstånd - alltså db killers i.

Annars blir det helt annorlunda och det bör till en mappning eller iaf en färdig mapp till en liknande uppsättning - vilket också fungerar bra.

Dom flesta vill inte pynta 4000 spänn för 1 hk.

Knapparna försvann kanske när dynocenters tappade kunder så nu kan dom iaf som ser ut som frågetecken när dom ser en mapp.
 
Jag har provat med ett par olika mappar som jag laddat hem från powercommanders hemsida utan resultat.
Den blir lite mer svårstartad också men det är normalt har jag hört.
Pc3an satt på när jag köpte bågen men var urkopplad.
Men det hade varit skoj att få liv i den, filter och remussystem sitter på så det är bara den som fattas.
Om den är helt kass borde den ju gå dåligt även när den är kall eller?
Ska prova både med knapparna och i datorn i morgon.
Tackar för tipsen kommer ni på något mer så knappa gärna ner det.:tummenupp
 
Knapparna är till bra hjälp för att kunna få vägledning.

Prova att magra ut den och kör en provrunda och kolla om den dör igen.

Du kan även prova åt andra hållet.

Hugger motorn till så avbryt direkt och lägg på mera soppa med knapparna.

På kort provkörning händer det inget - bara den inte hugger till "spikar" vilket kan hända om den går för magert.

Vet du inte vad du har och gör så är dynobänk körning lämplig.

Kör aldrig med en mapp som du inte vet är okej - fel soppablandning kan vara direkt dödligt för motorn.
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top