Felmedelande,hjälp!

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Det hela började med att jag skulle uppgradera Msn messengern,efter det så kommer det upp ett felmedelande hela tiden.Inte nog med det startsidan ändrar sej hela tiden.Medelandet ändrar sej också,på just detta står det "Yxb1.exe" nästa gång jag startade om stog det "oxb1.exe"...Vad är det frågan om,jag har kört Adaware och tagit bort misstänkta filer,Norton har inte heller sagt nåt.... :confused: Tips tack :Bugar

Bifogat

• Fel.JPG
    Fel.JPG
    13 KB · Visningar: 64
Hackern säger: Döp om ws2_32.dll (finns i c:\windows\system32) till något annat och boota om.

Exup skrev:
Det hela började med att jag skulle uppgradera Msn messengern,efter det så kommer det upp ett felmedelande hela tiden.Inte nog med det startsidan ändrar sej hela tiden.Medelandet ändrar sej också,på just detta står det "Yxb1.exe" nästa gång jag startade om stog det "oxb1.exe"...Vad är det frågan om,jag har kört Adaware och tagit bort misstänkta filer,Norton har inte heller sagt nåt.... :confused: Tips tack :Bugar
Jag skulle testa att byta dll:en.
Jag tycker att det verkar lite dumt att döpa om den då den innehåller API:er som används av de flesta internet och nätverks applikationer du har på burken.

//\//\

Bifogat

Mojje skrev:
Jag skulle testa att byta dll:en.
Jag tycker att det verkar lite dumt att döpa om den då den innehåller API:er som används av de flesta internet och nätverks applikationer du har på burken.

//\//\
Windows känner av att filen saknas och kopierar dit en ny fräsh. Det var därför. Men nu funkade det ju inte. Synd.

Jag har funderat lite till. Det kan ju inte bara vara ws2_32.dll som är korrupt om din startsida ändras. Du säger att du har kört Ad-aware. Testa att installera och köra Spybot - Search & Destroy. Det är ett annat program typ Ad-aware som tar bort junk som man inte vill ha. Det kanske hittar det Ad-aware missade...

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back