Mattiaz
Värmlandspöjk
Har de 2 senaste dagarna drabbats av nån sorts fel på min hoj. När jag är ute på vägarna o kör... skitsamma vilken växel, säg 4an... så dör helt plötsligt motorn.... första gången de hände var i Söndags på E18, först så var de precis so0m systemet stängde ner sig o sen startade upp sig, för varvräknaren gjorde en omstart... detta när jag låg i ca 110.
Sedan hände det igen... motorn stängde av sig, och det visade felet Error-1, samt att varningslampan för motorn (den orangea) lös, och att tempmätaren visade HI.
Det var dock bara att stanna o sen starta om hojen o fortsätta.
Igår inträffade det igen, låg på en kurvig väg med några kompisar, o skulle köra om en bil... så när jag kommer upp jämsides med bilen så stannar motorn
Samma problem...
Har ringt till Yamahacenter o ska dit o lämna in hojen för kontroll imorgon, men frågan är vad som kan vara fel?
Polaren trodde att nån temperaturgivare kanske är trasig, så att den TROR motorn är för varm och då genom systemet gör en säkerhetsprocedur genom att stänga av motorn... låter det helt fel?
Tur att man tog ut den 2003 så garantierna finns kvar ifall nått behöver fixas
Sedan hände det igen... motorn stängde av sig, och det visade felet Error-1, samt att varningslampan för motorn (den orangea) lös, och att tempmätaren visade HI.
Det var dock bara att stanna o sen starta om hojen o fortsätta.
Igår inträffade det igen, låg på en kurvig väg med några kompisar, o skulle köra om en bil... så när jag kommer upp jämsides med bilen så stannar motorn
Samma problem...
Har ringt till Yamahacenter o ska dit o lämna in hojen för kontroll imorgon, men frågan är vad som kan vara fel?
Polaren trodde att nån temperaturgivare kanske är trasig, så att den TROR motorn är för varm och då genom systemet gör en säkerhetsprocedur genom att stänga av motorn... låter det helt fel?
Tur att man tog ut den 2003 så garantierna finns kvar ifall nått behöver fixas