Felmeddelande i DC++

• Thread starter Thread starter Zandrah
  • Start date Start date

Zandrah

Guest
Har lite problem med DC++.. :skitdator

Jag har installerat två olika versioner (0,4034 och 0,674) och testat; men jag får upp samma felmeddelande när jag trycker på "Publichublist"-knappen.
I rutan står det som "rubrik"; DC++ has crashed.
Sedan fortsätter det med; DC++ just encountered a fatal bug and should have written an exceptioninfo.txt the same directory as the executable. You can upload this file at http://dcplusplus.sf.net/crash/ to help us find out what happened (please do not report this bug in the bug tracker unless you know the exact step to reproduce it...). Go there now?
Om man svarar JA kommer man till en sida där man ska knappa in någonting, som jag inte förstått vad. Trycker man NEJ stängs DC++ ner.

Avinstallerade och ominstallerade 0,674'an några gånger och då funkade det en gång. Lade även in en annan Hublist och då funka det helt plötsligt, men inte när jag skulle starta upp DC ännu en gång.

Vad å göra?

(Edit: Om man inte trycker på Publichublist-knappen utan går direkt till exempelvis SH-hubben, så kraschar inte DC)

Last edited:
0,674 är den verisionen som rekomenderas. Om du testar installera på nytt (töm alla gamla installerade verisioner och ta bort mappar osv) och lägger till en hubblista (det medföljer såvitt jag vet ingen som funkar). Sen testa tryck på den. Funkar det så stäng ner och testa starta igen (lägg inte till några utdelade mappar ännu).

Krashar det? Om inte dela ut mappar och vänta tills alla filerna blivit hashade. Starta om DC funkar ännu? Tanka på då och var glad annars...

Operativsystem på datorn Windows 98/2000/XP?
Finns ju andra DC klienter kanske kan vara något leta upp en annan?

hulkenstrong skrev:
0,674 är den verisionen som rekomenderas. Om du testar installera på nytt (töm alla gamla installerade verisioner och ta bort mappar osv) och lägger till en hubblista (det medföljer såvitt jag vet ingen som funkar). Sen testa tryck på den. Funkar det så stäng ner och testa starta igen (lägg inte till några utdelade mappar ännu).

Krashar det? Om inte dela ut mappar och vänta tills alla filerna blivit hashade. Starta om DC funkar ännu? Tanka på då och var glad annars...

Operativsystem på datorn Windows 98/2000/XP?
Finns ju andra DC klienter kanske kan vara något leta upp en annan?

Tack för tipsen! Skall göra ett försök senare idag.
Jag har en gammal dator så jag kör med Win98.
Kommer inte direkt sitta och toktanka eftersom hårddisken är liten,
men nån låt nångång ibland kan ju va trevligt.

Sökte lite. Tyvärr har dem som gör DC++ slutat stödja windows 98. Det sägs att vissa fått 0.432 att funka.

Lättast är ju att testa den gamla igen (432) i tom mapp. Annars blir det att fixa musik via annat program.

hulkenstrong skrev:
Sökte lite. Tyvärr har dem som gör DC++ slutat stödja windows 98. Det sägs att vissa fått 0.432 att funka.

Lättast är ju att testa den gamla igen (432) i tom mapp. Annars blir det att fixa musik via annat program.

Jaha, på det viset.. Jo för Win98 är ju lite förlegat, men tyvärr är det det enda som funkar bra på min gamla dator.
Ska testa gamla versionen igen.. Men går jag direkt till favoriter så kommer inte felmeddelandet upp, så jag kanske får göra så helt enkelt om jag ska köra med DC i fortsättningen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg