Felkoder vid bortagen Exup R1 04-06

jetfuel

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
Skrev-raket-Retta
Hej jag har en Retta 04 som jag monterat ett akrapovic helsystem på.
För att göra det har jag tagit bort EXUP ventilen helt och då får jag såklart felkod 17 och 18 samt att motorlarmet lyser.
Frågan är nu hur man gör för att lura ECU:n att tro att EXUP:en sitter kvar.
På gamla Rettor sägs det att man kan koppla en 7.5 kohm motstånd mellan de rödsvarta och Rödvita kablarna.
Finns det någon motsvarighet på 04an eller måste man åka omkring med larmande ECU?
Tacksam för svar.
 
Ta fram voltmetern och mät motståndet i din EXUP ventil och sen sätter du dit ett lika stort motstånd.....

Eller så använder du sökfunktionen.:)
 
Jo det får nog bli till att pröva voltmetern. Sökning har jag redan gjort. finns inget skrivet om R1 2004-
 
Tjena!

Om du inte vill ha något felmeddelande ska du bara koppla bort vajrarna och låta själva servon vara kvar. Det är ingen fara att ta bort hela vad jag vet men det rekomenderas inte då du får pka runt med ett felmeddelande som sagt!
Så mitt tips är att du sätter tillbaka själva servon! Ska montera ett system på min R1:a och då har jag tänkt göra så efter tips från andra..:yoparty
 
Det bästa skulle ju vara att mäta motstånden på exupen och köpa motstånd på eltema, men frågan är om man pajar något.
 
Tjena!

Om du inte vill ha något felmeddelande ska du bara koppla bort vajrarna och låta själva servon vara kvar. Det är ingen fara att ta bort hela vad jag vet men det rekomenderas inte då du får pka runt med ett felmeddelande som sagt!
Så mitt tips är att du sätter tillbaka själva servon! Ska montera ett system på min R1:a och då har jag tänkt göra så efter tips från andra..:yoparty

Varför köra runt med dövikt???

Dit med ett motstånd! det funkar kanon, har det så på race hojen.
 
Väcker denna tråd, någon som vet vilket motstånd man ska sätta dit, har inte motorn så jag kan mäta?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top